Un total de 13 restaurants i diversos bars de Begur participen enguany en la Campanya Gastronòmica del Peix de Roca, que se celebra entre el 26 d’abril i l’1 de juny. Els establiments oferiran menús tancats i croquetes elaborades amb aquest peix com a protagonista.
La campanya, que arriba a la 26a edició, començarà el dissabte 26 d’abril amb un acte inaugural a la plaça Esteva i Cruañas. Hi assistirà el cuiner Quim Casellas i s’hi podrà veure un espectacle teatral del grup Teatre Mutis Jove. També s’hi celebrarà el segon Concurs de la Croqueta del Peix de Roca i una degustació oberta al públic. Part dels beneficis es destinaran al Projecte Sèpia, una iniciativa per protegir els ecosistemes marins.
Tres bars del municipi —Begurio, La Motxa i Sa Barra— s’hi han sumat amb la seva pròpia recepta de croqueta. Es podrà tastar durant tota la durada de la campanya.
A més de la proposta gastronòmica, l’Ajuntament ha organitzat activitats paral·leles per a tots els públics. El dissabte 11 de maig hi haurà una caminada popular. Entre el 16 i el 18 de maig es faran accions relacionades amb el fons marí, com projeccions, rutes en bicicleta i una neteja submarina a la platja d’Aiguablava. Els dies 23, 24 i 25 de maig, Begur acollirà l’11a edició del Begur en Flor, amb tallers, concerts i decoracions florals. Finalment, el primer de juny s’ha programat un taller infantil a la platja de Sa Riera per pintar pedres amb forma de peix de roca.
Tots els comensals que participin en la campanya rebran una pedreta pintada per usuaris del Casal de la Gent Gran. A més, podran entrar en un sorteig si responen una enquesta digital.
La imatge gràfica de l’edició d’enguany ha estat creada per Izai Sala, alumne de l’Escola Groc de Barcelona. El seu disseny ha estat escollit entre 70 propostes d’estudiants de sis escoles de disseny, en el marc del programa Talent Creatiu i Empresa, impulsat per la Generalitat de Catalunya.