Avui dimecres s’ha fet l’acte de presentació de la campanya que pretén incentivar el turisme a les comarques empordaneses. L’acció porta com a lema “Esperit Empordà”, i ha estat exposada davant dels mitjans a Gualta. En un intent de fomentar les visites a les comarques empordaneses de cara a l’estiu que comença, el conseller comarcal delegat de turisme Agustí Badosa, ha explicat que és necessària la promoció per reflotar un sector molt afectat per la pandèmia. La campanya busca tocar la fibra sensible, apel·lant a les emocions de tot aquell que visiti l’Empordà. Recordem que a la campanya del 2020, degut al context imperant en aquell moment, es presentava un territori on regna la tranquil·litat destacant-ne els paisatges i el patrimoni. Per la seva banda, el conseller de Turisme del Baix Empordà, Xavier Dilmé, ha defensat la diversitat de la zona. Dilmé parlava de la mar i de l’interior com a valors afegits, així com els espais grans que permeten allunyar-se de massificacions. També durant aquest acte de presentació, el vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Jordi Masquef, ha posat de relleu la tasca conjunta entre la part pública i la privada i que es complementa amb la que el patronat va presentar fa poc dins del mateix projecte. La campanya iniciada avui s’allargarà fins a finals de juliol, i en l’espot publicitari es posa èmfasi en la fidelització del turisme de proximitat. Racons tan singulars com el Far del Cap de Creus (Cadaqués), el castell de Sant Salvador (Port de la Selva), Maçanet de Cabrenys, Palamós, Romanyà de la Selva o Begur, són protagonistes de l’anunci. La intenció dels seus creadors -la productora Visual13- és fer promoció a tot Catalunya, i a tots els nivells -mitjans tradicionals, digitals, i xarxes socials. Es pot trobar al web www.emporda.cat, que es convertirà en la plataforma on es podran veure tots els vídeos relacionats. La peça principal de la campanya és un espot de vint segons ideat per a televisió i canals online, i que s’ha editat en cinc idiomes –català, castellà, anglès, francès i alemany. També s’han realitzat sis vídeos específics per a canals online que s’aniran publicant durant l’acció promocional. Com a dada, l’anterior campanya «Jo em planto a l’Empordà» es va poder veure tant als mitjans tradicionals com a la xarxa, i va acumular gairebé 6 milions d’impactes en televisió i 2,5 a la ràdio. Pel que fa a la campanya a les xarxes socials es van generar més de 880 mil impressions i més de 3.300 interaccions amb l’etiqueta #joemplantoalemporda. En la campanya “Esperit d’Empordà” hi participen els consells comarcals del Baix i Alt Empordà, conjuntament amb l’associació Alt Empordà turisme, la comissió turística del Baix Empordà i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona.