13.1 C
Pals
Dissabte, 22 febrer 2025
- Publicitat -

Calonge farà retirar passos trampa perillosos dels camins d’ús públic

Aquests passos trampa no han estat instal·lats tal i com ho requeria la llicència i són un perill per la circul·lació de persones i animals

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Tal i com informa El Punt Avui, L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni farà retirar tres passos canadencs –un sistema de trampes per evitar que els animals hi passin– dels camins públics annexos al Mas Ribot, a llevant del terme municipal. Els propietaris de la finca n’havien demanat la instal·lació, amb un projecte per tancar el perímetre. De fet, tenien llicència per posar-hi uns passos canadencs, pensats per evitar el pas de senglars.

L’Ajuntament ha obert un expedient urbanístic perquè l’actuació duta terme no coincideix amb la permesa per la llicència concedida. Per tant, es requerirà la restitució de l’actuació, de manera que es garanteixi la seguretat de pas pels vianants, vehicles, cavalls i ciclistes. Aquesta llicència la va concedir l’anterior govern, el 28 de setembre dos dies abans de la moció de censura.

Aquests passos s’havien de fer garantint el segur pas de vehicles, persones, bicicletes i cavalls. Tal com s’han executat, però, són un perill per a la circulació, segons el consistori. A la pràctica, la separació entre els elements metàl·lics és excessiva, tant perquè hi passi una cama humana com una pota de cavall, amb risc de lesions que en el cas dels cavalls n’impliquen el sacrifici. Diversos veïns de la zona han fet arribar les queixes a l’Ajuntament, que n’ha decretat la retirada i la restitució.

Amb l’aparició dels passos, s’havien instal·lat també cartells que prohibien el pas a cavall per la zona. Des de les hípiques, que en celebren la retirada, diuen que evitaven passar-hi pels voltants. Els pagesos locals reivindiquen que aquest és un traçat històric de l’antic camí que unia els castells de Vila-romà i Calonge.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Jordi Vayreda: “Els boscos que han patit sequera i les temperatures elevades fan que augmenti el risc d’incendi”

Les pluges de les últimes setmanes han ajudat a millorar el nivell dels embassaments, però la situació dels boscos continua sent preocupant. Després de més de tres anys amb precipitacions molt per sota de la mitjana, els experts alerten que els efectes de la sequera no es poden revertir en pocs mesos. "El 2024 ha estat un any més plujós, però els boscos necessiten molt més temps per recuperar-se", explica Jordi Vayreda, investigador del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF). Segons ell, "si aquest 2025 segueix plovent amb regularitat, potser començarem a veure una millora real en alguns ecosistemes".

Altres notícies