13 C
Pals
Diumenge, 23 febrer 2025
- Publicitat -

27 classes confinades al Baix Empordà després d’una setmana de segon trimestre

El municipi amb més impacte de coronavirus a les escoles és, amb diferència, Sant Feliu de Guíxols, que té 15 classes confinades. El segueix Palafrugell, amb 4 grups en quarantena

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Fa una setmana els alumnes del Baix Empordà van reprendre el curs escolar amb el començament del segon trimestre. Set dies després, cal fer un repàs de com està la situació als centres educatius de la comarca i del nombre de classes confinades al Baix Empordà (segons les dades que els mateixos centres introdueixen a la pàgina web d’Educació).

El municipi amb més impacte de coronavirus a les escoles és Sant Feliu de Guíxols. Entre 5 centres de Sant Feliu hi ha un total de 15 classes confinades. L’Institut de Sant Feliu de Guíxols concentra 5 d’aquests grups confinats, mentre que l’Escola l’Estació en té 4; l’Escola Mossèn Baldiri Reixach en té 3; el Cor de Maria – Sant Josep en té 2 i l’Escola Gaziel, 1.

El següent municipi amb més grups confinats és Palafrugell, tot i que amb molts menys casos que Sant Feliu. Hi ha 4 classes confinades, repartides entre l’Institut Baix Empordà (2 grups), l’Institut Frederic Martí i Carreras (1 grup) i el Vedruna Palafrugell (1 grup).

La resta de classes en quarantena de la comarca estan bastant repartides entre diferents municipis, amb un centre afectat cadascun. Aquests són:

  • Corçà: Escola El Rodonell – 2 grups (34 persones)
  • La Bisbal d’Empordà: Escola Mas Clarà – 2 grups (37 persones)
  • Santa Cristina d’Aro: Escola Pedralta – 1 grup (22 persones)
  • Palamós: Institut Palamós – 1 grup (20 persones)
  • Torroella de Montgrí: Institut Montgrí – 1 grup (24 persones)
  • Castell Platja d’Aro: Institut Ridaura – 1 grup (28 persones)

Això és un total de 27 classes confinades al Baix Empordà. Tot i ser un nombre important, cal destacar que no és gaire més elevat que les 22 classes confinades a la comarca al mes de setembre, dues setmanes després que comencés el curs escolar.

Per seguir l’evolució dels casos a les escoles del Baix Empordà i de Catalunya en general es pot consultar la web del Departament d’Educació (la pàgina de referència, on els centres actualitzen les dades) o el mapa interactiu de la incidència als centres de la CCMA.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

La pluja intenta aigualir el Carnaval de Pals, però les colles i la gent li planten cara

La Rua de la Disbauxa del carnaval de Pals va desafiar la pluja i va donar inici al Carnaval del Baix Empordà. Tot i el mal temps, les colles i el públic van mantenir l’esperit festiu. La festa va culminar al pavelló, amb la Colla Sense vàlvules, els Voltors i la Tustarrada com a guanyadores a millor carrossa, millor comparsa i millor colla d'animació. La polèmica sobre la seguretat dels desplaçaments segueix oberta.

Altres notícies