Nou algoritme per comprimir imatges
Google ha anunciat un nou algoritme en codi obert batejat com Guetzli amb el qual s’aconsegueixen crear imatges en format JPG amb nivells de compressió elevadíssims.
Google sosté que els seus desenvolupadors han aconseguit reduir la mida dels fitxers comprimits en un 35%, una taxa de compressió que es notarà molt tant en l’emmagatzematge com en l’enviament dels arxius.
Per a la companyia, tots dos elements són crítics: el primer pels lògics costos en els seus servidors, mentre que el segon suposarà un gran avantatge per a l’usuari en el dia a dia quan vulgui compartir imatges.
Netflix adopta els “M’agrada”
A partir del 10 d’abril Netflix començarà a canviar el sistema de valoració i suggeriment de contingut. Deixarà enrere les estrelles per canviar-les per “M’agrada”.
Al final de cada sèrie o pel·lícula, els consumidors podran dir si els ha agradat o no. Els estudis inicials han aconseguit un efecte superior a l’esperat: amb aquest nou sistema es dobla la quantitat de vegades que es valora un contingut.
Netflix compta amb més de 95 milions de subscriptors actius. De mitjana, la majoria compta amb un perfil addicional, pel que la base d’usuaris supera els 200 milions de perfils.
Proves de Gmail per enviar i rebre pagaments
Pagar un sopar en grup sense que sigui un malson per al cambrer o saldar un deute amb els amics de manera senzilla i sense tocar diners, són problemes comuns que Google vol resoldre amb Gmail. La seva aplicació més utilitzada ja permet l’enviament i recepció de diners tant a través de l’aplicació per Android com a través del seu web.
De moment només funciona als Estats Units, però és el primer pas del cercador per fer transaccions entre particulars. La gran fita de Google és fer que l’intercanvi de diners sigui tan senzill com enviar un correu.
Tan sols cal prémer a la icona d’adjuntar arxiu per enviar la quantitat desitjada o demanar a un contacte que saldi un deute. Directament els diners surten de la targeta que es tingui associada amb el compte de Gmail. Cal que les dues parts tinguin un compte de correu de Gmail, ja que no funciona amb els corporatius.
Nou software per saber quin aspecte tindrem en el futur
Quantes arrugues tindràs d’aquí a 20 anys? Ja hi ha tècniques per simular l’aparença que algú tindrà en les properes dècades però solen portar temps i tenen un alt cost.
L’expert en computació Grigory Antipov, dels laboratoris Orange, a França, ha desenvolupat juntament amb el seu equip un algoritme que permet fer-ho amb facilitat. La tècnica no només envelleix cares joves, sinó que crea versions més joves de les cares grans.
L’enfocament del programador implica dues màquines que treballen juntes: un generador de cares i un discriminador facial. Ambdues aprenen com es veuen les cares a mesura que envelleixen a través de l’anàlisi de fotografies de persones de sis grups d’edat.
Spotify limitarà el seu catàleg als usuaris que no paguin
Segons avança el diari econòmic Financial Times, Spotify limitarà el catàleg disponible per als comptes que no paguen la mensualitat del servei premium. Aquesta mesura afectarà uns 50 milions d’usuaris, que d’aquí a no gaire podrien trobar-se que el nou disc d’un grup o el catàleg de cert artista només es pot escoltar si es paga.
Malgrat que la quantitat d’anuncis ha anat augmentat i que molts usuaris del servei gratuït no poden utilitzar algunes de les eines que sí que tenen els que paguen, fins al moment Spotify no havia dut a terme un canvi de política tan agressiu.
Aquest gir, segons The Financial Times, ve donat per un nou acord amb les firmes discogràfiques més grans del món per oferir nous llançaments, sempre que aquests arribessin només als usuaris més rendibles, és a dir, els que paguen.
Spotify té prop de 100 milions d’usuaris, que es divideixen gairebé de forma idèntica entre els que paguen i els que no: 50 milions amb comptes ‘Premium’ i altres 50 amb comptes gratuïts amb publicitat.
Un home mor electrocutat per carregar l’Iphone a la banyera
Un home de 32 anys ha mort electrocutat en carregar el seu iPhone mentre prenia un bany. L’accident va passar el desembre passat a Ealing, a l’oest de Londres, quan el mòbil, recolzat al pit de la víctima i endollat al corrent, va entrar en contacte amb l’aigua, segons ha publicat el diari The Sun. Ara, el jutge d’instrucció ha dictaminat que la mort va ser accidental i ha anunciat que enviarà un informe a Apple perquè la companyia prengui mesures per prevenir successos similars.
Perfils de Twitter hackejats amb propaganda d’Erdogan
Nombrosos perfils de Twitter verificats amb una gran quantitat de seguidors han estat piratejats per publicar un tuit en suport del president turc Erdogan, en la seva confrontació amb Alemanya i Holanda. El text, en turc, acusa els dos països de nazis i fa al·lusió al 16 d’abril, data en la qual se celebra el referèndum per augmentar el poder de l’executiu en mans d’Erdogan.
Entre els comptes afectats es troben la revista nord-americana Forbes, el club de futbol alemany Borussia Dortmund o Amnistia Internacional, entre altres.
Els afectats han pogut recuperar de manera ràpida el control dels seus comptes, ja que pel hackeig s’ha emprat un servei d’estadístiques, Twitter Counter, per publicar el tuit propagandístic i canviar la imatge d’avatar. La companyia holandesa responsable d’aquest servei ha confirmat la bretxa de seguretat en el seu perfil de Twitter i assegura estar investigant el cas. Ja han bloquejat la possibilitat de publicar tuits a través del seu servei i han renovat la seva clau d’accés a l’API de la xarxa social.