Aquest cap de setmana arriba la Fira d’Expocasió La Bisbal d’Empordà, una de les fires del vehicle d’ocasió més importants de les comarques gironines. I per parlar-nos de tota l’oferta que podrem trobar a la capital baix-empordanesa, concretament al passeig Marimon Asprer, aquest cap de setmana ens visita un dels seus organitzadors i director de ‘El Motor de Girona’, Albert Alsina.
Aquest cap de setmana, la Fira d’Expocasió arriba a la Bisbal d’Empordà amb una oferta de prop de 300 vehicles. Els visitants podran trobar cotxes d’ocasió, quilòmetre zero, furgonetes industrials i autocaravanes. A més, hi haurà vehicles híbrids i híbrids endollables per fer una aposta per la mobilitat sostenible, tal com apunta Albert Alsina. Admet que durant els últims anys hi ha hagut un canvi de tendència en la compra de cotxes.
Albert Alsina apunta que el parc mòbil espanyol és un dels més antics d’Europa i, el canvi i actualització d’aquests vehicles s’haurà de fer de manera progressiva. A la Bisbal aquest 20, 21 i 22 de setembre hi podrem trobar vehicles de concessionari oficials, “és a dir, hi ha una garantia amb els cotxes”, apunta Alsina. Les persones que vulguin veure cotxes i ofertes podran visitar el passeig Marimon Asprer aquests dies de 10 a 20 h.
En l’edició passada d’Expocasió la Bisbal, que va ser la primera en aquest municipi, es van poder vendre 160 vehicles, més de la meitat dels que hi havia exposats. Albert Alsina reconeix que volen repetir xifres. A més, durant els tres dies de la Fira, els concessionaris aplicaran descomptes especials per incentivar la venda.
Com a novetat, aquest dissabte 21 de setembre, s’organitza un Meet & Greet amb Llorenç Albanell, especialista en energia elèctrica, que parlarà sobre el futur de la mobilitat sostenible i els reptes per a la transició cap a vehicles elèctrics. Aquesta activitat tindrà lloc al Teatre Mundial i pretén conscienciar sobre la renovació del parc mòbil, coincidint amb la Setmana Europea de la Mobilitat.
Albert Alsina apunta que la tendència dels compradors és fer una aposta per models més híbrids. Una de les raons per fer això, és la falta d’infraestructures fora dels ambients urbans per poder utilitzar vehicles elèctrics. A més, no hi ha ajudes, tal com passa en d’altres països, per poder fer aquesta transició cap a vehicles elèctrics. I tot i que els cotxes elèctrics solen ser més cars, a llarg termini acaben sent més amortitzables, tal com apunta Alsina. Al final, “la incertesa fa que la gent no aposti per la conducció elèctrica”.