Del 18 al 20 d’octubre torna ‘La ComerÇiada’ a les comarques gironines amb la participació de més de 700 establiments, un 16% més que l’any passat. La iniciativa, que busca promoure el comerç de proximitat, es desenvolupa sota el lema “Somriures de Colors”, destacant els valors d’amabilitat, professionalitat i empatia entre els comerciants locals. Per parlar-ne ens va visitar al Supermatí el responsable de comerç de la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona, Albert Gómez.
L’esdeveniment, que s’ha estès a 13 municipis com Palafrugell, Girona-Centre, Olot i Roses, compta amb el suport de les cambres de comerç de Girona i Palamós, que ajuden a coordinar i promocionar la campanya a través d’una àmplia difusió mediàtica. A més, cada establiment que participa decorarà el seu aparador seguint la temàtica comuna de la campanya, que enguany se centra en els somriures de colors. Albert Gómez reconeix que la feina de la FOEG, les dues cambres de comerç i les feines de les associacions es pot tirar endavant ‘La ComerÇiada’.
Una de les activitats destacades d’aquesta edició són els sortejos, que inclouen experiències singulars com vols en globus aerostàtic a Palafrugell, així com promocions especials, descomptes i accions dinàmiques als comerços locals. “És una campanya atractiva pel consumidor i, alhora, una jornada reivindicativa”, apunta Albert Gómez. Els organitzadors esperen que la comerciada esdevingui una data de referència per al calendari comercial gironí, impulsant no només les vendes, sinó també el valor del comerç de proximitat dins la comunitat.
La voluntat és que les persones visitin els comerços del seu municipi i coneguin les activitats que ofereixen les diverses botigues. “Volem fer poble”, admet Albert Gómez. Així, si es viu en un lloc i és vol un comerç actiu, cal comprar en els negocis de proximitat. Per això, Albert Gómez creu que els comnpradors han de consumir de manera conscient.