La setmana passada vam saber que Palafrugell vol elaborar un nou pla estratègic per redefinir el comerç de la ciutat. I això és una bona notícia, o ho serà, sempre que aquest pla no contempli l’obertura de botigues franquícia. Si no s’ha fet ja, en breu s’iniciaran rondes de trobades amb els comerciants de la vila, per tal que exposin els seus dubtes o propostes.
Palafrugell sempre ha estat un important nucli comercial del Baix Empordà. No al nivell que té Platja d’Aro, però al contrari que la vila del ridaura, a Palafrugell no hi han aterrat mangos, zaras, etc… És veritat que fa uns 10 anys, rondava la idea de fer-hi un centre comercial que estava en disputa amb Mont-ras. Un Espai Gironès a l’Empordanesa, amb botigues, zones d’oci, cinemes, etc… però l’oposició del petit comerç i d’alguns pobles veïns, juntament amb una llei de grans superfícies impulsada pel conseller de l’època Josep Huguet, van acabar descafeinant el que ha acabat essent l’Esclat i un mega xino gegant. No és que me n’alegri de la no progressió del que havia de ser, però celebro que el comerç no es deslocalitzi.
Ara, caldrà veure com evoluciona aquest nou pla estratègic que anirà corrent durant aquest 2017, seguir-ho de prop i esperar que el resultat final enforteixi el teixit comercial de proximitat. I mentre tot això passa, l’actual responsable de promoció econòmica, l’Albert Gómez, esdevindrà amb tota probabilitat alcalde del poble. Així que amb la seva figura política enfortida, té a les seves mans la responsabilitat de dibuixar un mapa comercial que ha de garantir el futur del poble. És molta responsabilitat, sens dubte.