Els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut de Palamós realitzen durant aquest mes de març el seu Servei Comunitari, inclòs dins les propostes curriculars del curs, i dedicat en aquest cas a una acció de sensibilització mediambiental i recollida de residus en espais naturals del municipi.
La iniciativa és coordinada per l’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós i té lloc durant aquest mes de març en dos espais naturals. El primer és el de la zona de Les Serres, amb una extensió important de bosc que uneix el paratge de La Fosca amb la plana de Castell, i on dissabte passat, 19 de març, es va realitzar la primera de les actuacions de neteja.
Aquesta activitat es va realitzar de les 9:30 a les 13 h, i va comptar amb la participació d’una vintena d’alumnes, que acompanyats i assessorats per guies mediambientals, van fer el recorregut per aquest espai natural recollint aquella brossa que trobaven, bàsicament plàstics, llaunes i ampolles, però també mascaretes, una televisió o un vàter, entre altres.
Dissabte vinent dia 26 de març tindrà lloc la segona i darrera de les actuacions previstes de recollida de residus en espais naturals del municipi amb els alumnes d’ESO del municipi.
En aquest cas l’àmbit escollit serà el parc de Cap Gros, situat entre les zones de cala Margarida i la platja de La Fosca, on transcorre un tram del camí de ronda i un dels espais litorals referents del municipi.
Amb aquestes actuacions mediambientals es permet promoure entre aquests joves estudiants la consciència sobre la importància de la prevenció i la bona gestió dels residus, alhora que permet fer pedagogia sobre el valor dels espais naturals del municipi i la necessitat de preservar-los. L’activitat fomenta una conducta més saludable i responsable amb el medi natural, contribuint amb els objectius de Desenvolupament Sostenible de l’agenda 2030.
Mitjançant el Servei Comunitari es desenvolupa la competència social i ciutadana, i té com a finalitat garantir que els estudiants al llarg de la seva trajectòria escolar i en el marc curricular experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat, aprenent a ser un ciutadà des de la pràctica.