12.8 C
Pals
Dissabte, 21 desembre 2024
- Publicitat -

Antoni Bachiller: “Programem activitats fora de temporada, com la campanya del Vermut, per desestacionalitzar el turisme”

Supermatí - entrevistes
Supermatí - entrevistes
Antoni Bachiller: "Programem activitats fora de temporada, com la campanya del Vermut, per desestacionalitzar el turisme"
Loading
/

Palamós ha encetat la sisena edició de la campanya ‘Aquesta primavera vine a fer el vermut a Palamós. El comerç t’espera’. El municipi va celebrar la cinquena ‘Mostra dels millors vermuts de Catalunya’ aquest cap de setmana, però les activitats continuaran al llarg del mes d’abril i maig. Per parlar-nos-en una mica més ens ha visitat al Supermatí el regidor de Promoció Econòmica i Turisme de Palamós, Antoni Bachiller.

Antoni Bachiller ha valorat de manera molt positiva aquesta fira de mostra de vermuts que s’ha celebrat a Palamós aquest cap de setmana. “També hi ajuda que anar a fer el vermut s’ha posat molt de moda durant els darrers anys”, admet el regidor de Promoció Econòmica. Però la campanya del vermut continua durant els pròxims caps de setmana a Palamós.

Seran 32 els establiments palamosins repartits arreu del municipi els que participaran d’aquesta campanya. Durant els pròxims caps de setmana aquests bars o restaurants, amb la col·laboració del consistori, oferiran actuacions musicals per dinamitzar l’activitat econòmica del municipi. Antoni Bachiller reconeix que aquesta activitat té un doble vessant.

Palamós, tal com apunta el regidor, és un municipi que cuida molt la seva gastronomia. “Palamós ha tingut un gran producte autòcton, el peix, que fa que tingui una gran rellevància en el món gastronòmic“, admet Antoni Bachiller. Per això, l’oferta gastronòmica quan parlem de bars o restaurants al municipi és molt àmplia.

Desestacionalitzar el turisme

Tot i que la Setmana Santa hagi arribat abans, Antoni Bachiller admet que treballen per desestacionalitzar el turisme al municipi. Per això, s’organitzen activitats com la campanya del vermut per mirar d’atraure el turisme fora de temporada. Durant la Setmana Santa, a més, es va programar el MIC Football que va servir per atraure turisme de caire esportiu. Antoni Bachiller destaca, però, que hi ha altres activitats programades que també serviran per fer atractiu el municipi fora de la temporada estival.

Antoni Bachiller és conscient que durant la temporada estival hi ha molts serveis que acaben tensionats. Per això, creu que és poistiu que es desestacionalitzi el turisme al municipi. Des del consistori admeten que “busquen solucions” per millorar aquests serveis – com l’aparcament o la recollida de residus -. Per exemple, quan es parla d’aparcament, Antoni Bachiller reconeix que és limitat, però, que cada cop més es vol apostar per la peatonalització del municipi.

Una de les problemàtiques que apareixerà després de l’estiu serà la supressió de l’aparcament a la zona de la platja, ja que començaran les obres del passeig del Mar. Antoni Bachiller, però, apunta que ja s’han dut a terme proves per mirar quin sistema s’implementa per reubicar aquestes places que es perdran. Reconeix, a més, que s’estan creant noves zones d’aparcament dissuasori que es troben a la part externa del municipi, però que estan bastant a prop del centre.

Temps de lectura: 2 minuts

Més àudios