Les oficines de Turisme situades a Palafrugell, Calella i Llafranc han rebut 18.227 visites. Malgrat això, cal destacar que, a totes les Oficines, el nombre de visites ha baixat lleugerament en comparació als anys anteriors, tot i que el punt d’informació de Tamariu ha mantingut pràcticament les mateixes xifres d’anys anteriors.
Cal tenir en compte que aquestes dades representen només una mostra dels visitants que rep el municipi anualment, ja que per descomptat no tots passen per les Oficines de Turisme. A més a més, els canvis tecnològics fa que la gent trobi tot el que necessita on line prescindint cada cop més del paper, i per tant consultar informació física té una tendència a la baixa. Les visites rebudes a la web visitpalafrugell.cat, entre l’1 d’octubre de 2018 al 30 de setembre de 2019, amb el mateix període de l’any anterior, s’observa un augment en el nombre d’usuaris del 7,66%; un 8,90% dels quals són nous usuaris que no havien visitat abans l’espai web.
Tot i això, els turistes i visitants de les Oficines de Turisme de Palafrugell valoren l’atenció, majoritàriament, com a molt positiva. Així ho mostren els indicadors, on prop del 75% de les persones que s’acosten a les diferents oficines turístiques del municipi valoren l’atenció personalitzada amb la màxima puntuació.
Joan Vigas, regidor de Promoció econòmica de l’Ajuntament de Palafrugell, ha volgut destacar la desestacionalització creixent dels visitants que rep Palafrugell. “De les visites rebudes es pot despendre una clara desestacionalització en la que fa temps estem treballant. Any rere any, augmenta el nombre de turistes en mesos com maig i octubre, i no només en caps de setmana” afirma.
D’altra banda, també ha volgut anunciar “la remodelació de l‘Oficina de Turisme de Llafranc en els propers mesos, per convertir-la en un espai més adient a les necessitats i demandes dels visitants d’aquest nucli costaner”.
Pel que fa a la nacionalitat dels visitants, s’observa que el mercat estatal segueix sent el principal, seguit dels visitants francesos, els provinents del Regne Unit i els alemanys. Respecte a anys anteriors, els mercats que sí que han vist augmentada la seva presència en nombre de visitants han estat els següents: Suïssa (+12%), Països Baixos (+5%) i Bèlgica (+5%).