El passat diumenge 27, La Fura dels Baus va clausurar amb l’espectacle “La Xarxa” la sisena edició del White Summer, el festival estiuenc de Serres de Pals que va tenir el seu tret de sortida el dia 5 d’agost. Aquest any ha tingut una mitjana de 6.000 visitants al dia, de manera que l’han visitat gairebé 140.000 persones. Aquest any s’ha allargat el calendari i s’han ampliat les propostes gastronòmiques i comercials, amb diverses marques, espectacles, tallers infantils i concerts de nit, a més a més de conferències.
Els inconvenients d’aplegar a 140.000 persones
Però un esdeveniment així, no passa desapercebut en un poble de 3.000 habitants. Algunes veus crítiques com la del periodista Manuel Cuyàs, apuntava a El Punt avui que el festival és “un simple mercat crepuscular a l’aire lliure però fent pagar entrada”. I ja al territori mateix, hi ha qui renega de les llargues cues que es poden estendre des del pont de Torroella de Montgrí fins a la benzinera de Regencós, saturant una xarxa viària incapaç d’absorvir aquest volum de cotxes. L’organització del festival, ha respost ampliant el número de places d’aparcament i el personal de control.
L’origen de l’esdeveniment
Inaugurat com a White Summer Market l’any 2014, el festival es presentava en societat amb l’eslògan Bohemian Glamour. La primera edició va reunir unes quantes marques i empreses d’àmbit més local al voltant del Mas Gelabert, situat als afores de Pals. Ja el 2015 va fer un salt qualitatiu incorporant nous serveis i expositors, però va ser un any després, el 2016, quan l’organització de l’esdeveniment va apostar per fer créixer el cartell de propostes d’àmbit cultural, abandonant l’etiqueta “market” per convertir-se en un festival d’estiu.