L’Ajuntament de Begur ha analitzat l’impacte econòmic que pot suposar pel teixit comercial i veïnal del municipi l’estat d’alarma aprovat el dissabte 14 de març pel govern espanyol, i per això vol establir un conjunt de mesures que contribueixin, diuen, a pal·liar-lo. En aquest sentit, una de les principals accions que es contempla és l’endarreriment i fraccionament sense interessos del calendari de cobrament d’impostos o avançar el pagament de les factures als proveïdors del consistori.
La qüestió, però, és que les competències relacionades amb les taxes impositives de Begur les té el Consell Comarcal del Baix Empordà. Això també passa amb altres municipis de la comarca, tot i que en alguns casos aquestes competències estan parcialment transferides. Així doncs, aquestes propostes s’han de consensuar amb aquest ens, que analitza aquests dies la viabilitat d’aquestes mesures per garantir que la seva tresoreria no es vegi compromesa. Tal com ha pogut saber Ràdio Capital, la impressió és que tiraran endavant i podrien ser aprovades a la propera Junta de Govern Local. Des de l’Ajuntament, destaquen que “és molt important actuar per protegir als ciutadans i ciutadanes de Begur i els seus comerços davant d’una situació complexa”. Pere Feliu és el regidor d’Hisenda:
Altres de les línies d’actuació que es volen aprovar son la reducció de les taxes d’escombraries, d’ocupació de la via pública o dels mercats pel temps que els negocis s’han vist obligats a tancar. D’altra banda, tampoc es cobrarà el període en què els serveis municipals no s’han pogut executar, com per exemple la llar d’infants, cursos o activitats extraescolars esportives.