12.8 C
Pals
Dissabte, 21 desembre 2024
- Publicitat -

Calonge i Sant Antoni aprova el nou contracte de recollida de residus i neteja per 56,11 MEUR per nou anys

El nou servei de recollida ha de permetre millores considerables en la neteja viària, la recollida porta a porta, zones de contenidors i recollida comercial i de poda del municipi

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

El ple de l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha aprovat aquest dijous 25 de juliol la contractació del nou servei de recollida de residus sòlids urbans, neteja viària i de platges i gestió de la deixalleria municipal.

El contracte té un valor estimat de 56.115.805,38 €, aplicables en els pròxims nou anys, i busca establir millores en la neteja viària, la recollida de residus porta a porta i les zones de contenidors.

L’aprovació del nou servei de neteja municipal suposarà un increment de personal i equipament de neteja viària i de platges, ampliant la jornada laboral dels treballadors actuals per cobrir els set dies de la setmana i la incorporació de dos nous tècnics de recollida de residus manual. També es crearan brigades d’emergència durant l’any per cobrir tardes i situacions d’emergència puntals. A més a més, s’espera la incorporació d’una escombradora a jornada completa i un peó amb bufador. El nou servei també busca millorar la neteja de les platges, més eficient mediambientalment.

Pel que fa a el servei de recollida porta a porta, s’incorporaran a aquest servei la urbanització Mas Pere i les zones d’Es Monestrí i Torre Colomina. També es canviaran tot els cubells domiciliaris i els contenidors de carrer.

En relació amb la recollida comercial, s’augmentarà l’horari opcional de recollida, que a partir d’ara es podrà escollir entre matins, tardes i vespres. Per altra banda, es doblaran els dies de servei de recollida de tres a sis. Tot això comportarà un augment en la contractació de personal de 12 persones respecte al servei actual.

La regidora de medi ambient, Lídia Sánchez, s’ha mostrat satisfeta del projecte aprovat: “hem treballat de valent per tal d’aconseguir un servei ben dimensionat i que doni resposta a les necessitats del nostre municipi. Hem escoltat totes les opinions i suggeriments, i s’han incorporat totes les propostes que els tècnics consideraven que eren viables per assolir un servei de qualitat”.

La nova contractació busca complir amb els quatre objectius que s’ha marcat: recollir els residus de forma eficient per tal de reduir les emissions de CO₂; dotar els espais públics transitables i les zones de bany de les condicions d’higiene, salubritat i seguretat òptimes; disposar d’un servei de deixalleria àgil, funcional i eficaç; i optimitzar la base de dades que permeti generar informació objectiva i de qualitat sobre el control i la gestió del servei.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Els comerciants del Baix Empordà es preparen per superar les xifres amb les vendes de Nadal

Les associacions de comerç impulsen activitats i sortejos per dinamitzar les compres en els dies previs a les festes.

Altres notícies