L’organització del Festival Castell de Peralada acaba de comunicar que cancel·la d’edició d’aquest ant per culpa de la crisi sanitària causada pel coronavirus.
Una edició que havia d’obrir el teló la nit del 2 de juliol amb la companyia nord-americana de dansa Houston Ballet, qui també ha cancel·lat la gira europea de celebració del cinquantè aniversari i que finalitzava precisament amb la seva participació a la vila alt-empordanesa.
Isabel Suqué, presidenta de la Fundació Castell de Peralada assegura que “estem especialment preocupats per la seguretat i el benestar. Hem d’estar totalment segurs de poder complir unes garanties sanitàries que evitin la propagació o el rebrot del coronavirus i, en aquests moments de tanta incertesa, creiem que això no és possible”.
Entre els motius que duen a cancel·lar l’edició d’enguany hi ha “la més que probable absència de vols internacionals, les limitacions en el nombre d’assistents, així com les dificultats o la impossibilitat de dur a terme les mateixes actuacions sobre els nostres escenaris”.
En un comunicat, el Festival assegura que “les informacions sobre les limitacions d’aforaments encara són molt incertes en el calendari, i la possibilitat d’un rebrot faria retrocedir les fases del desconfinament”.
L’organització estudiarà la possibilitat de poder oferir contingut cultural, preferiblement en streaming, adaptat a les circumstàncies durant aquest estiu si les autoritats sanitàries així ho permeten.
El Festival Castell de Peralada, que ja havia presentat una part de la programació però que encara estava pendent de presentar el programa complet a finals d’abril, farà la devolució de les entrades a partir d’avui mateix i durant els pròxims dies.
Un festival de caràcter internacional
L’edició 2020 havia de tenir el punt àlgid les nits del 5 i 7 d’agost amb l’estrena d’una nova producció operística del festival empordanès: l’òpera Aida, de Verdi, sota la mirada escènica de Paco Azorín, reunia algunes de les millors veus del panorama operístic internacional com Sondra Radvanovsky, Anita Rachvelishvili, Carlos Álvarez i el debut absolut de Piotr Beczala com a Radamès. La setmana lírica de Peralada també quedaria fortament tocada si es confirmés l’absència de vols internacionals durant l’estiu, ja que, a banda dels artistes, prop del 40 % de les entrades venudes per a l’òpera Aida o el concert de Jonas Kaufmann provenen de públic internacional.