La gira “Perifèria” de Clara Peya està arribant als seus darrers concerts. Ahir, el festival escollit va ser el Musica’t de Pals, que va tancar amb èxit l’edició 2022. A l’espai de Ca la Pruna, sota un cel estrellat i amb un sold out des de feia dies, la pianista amb arrels palafrugellenques va fer una demostració de virtuosisme i reivindicació dalt de l’escenari.
Les perifèries són, segons ella, necessàries perquè existeixi un centre. Tal com ens va explicar divendres en l’entrevista al Supermatí d’Estiu i va repetir ahir durant l’espectacle, en aquestes perifèries que donen sentit al seu darrer àlbum, hi trobem tot el que no volem mirar, tot el que arraconem, tots els llocs que estan buits (o buidats)…
Sota aquest late motiv va saber-se guanyar un públic, en un espai íntim on la mateixa artista reconeix que se sent més còmode, arrancant la nit amb el tema ¿Quién se atreve a hablar?, que transporta al públic cap a aquells tabús i incomoditats que suposa parlar de tot allò que no està al centre.
El piano virtuós de Peya va ser el gran protagonista de la nit, però també ho va ser la veu acurada d’Enric Verdaguer, transportadora cap a l’univers de l’autora. Durant la gira d’aquest espectacle l’estan acompanyant el mateix Verdaguer a la veu, Vic Moliner al baix i Didak Fernández a la bateria.
Un dels moments de la nit va ser quan la cantant barcelonina Sara Pi va pujar dalt de l’escenari per interpretar “Mujer frontera”, un tema d’Alba Flores i Ana Tijoux, juntament amb Clara Peya. Un treball que va ser creat per donar els beneficis a les jornaleres de Huelva i que reivindica la dona que viu al marge de la societat, migrada per necessitat o que posa per davant les necessitats dels altres a les seves.
Peya va explicar que com a artista sap que “és un altaveu” i que com a tal, procura fer servir aquest aspecte de forma responsable. La gira Perifèria finalitzarà el 13 d’octubre a la Sala Apolo, després d’haver realitzat una seixantena de concerts.