7 C
Pals
Dijous, 26 desembre 2024
- Publicitat -

12 entitats de diversos municipis creen La ComerÇiada, una diada que promociona el comerç local

Aquesta iniciativa, que vol impulsar i reivindicar el comerç local, es desenvoluparà en 565 negocis repartits per les comarques gironines

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

La Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG) i 11 associacions de comerciants de les comarques gironines s’han unit per crear La ComerÇiada, una diada per potenciar el comerç local i de proximitat. La iniciativa, que s’ha presentat aquest matí al Museu del Suro de Palafrugell, està inspirada en l’Small Business Saturday americà o el Shop Local Day espanyol. La ComerÇiada arrencarà el divendres 17 de novembre i s’allargarà fins al diumenge 19, variant els dies segons les poblacions participants.

La voluntat és crear un cap de setmana arrelat al calendari dels clients ple d’activitats, sortejos o promocions en els establiments participants. Per consolidar-se en l’agenda dels consumidors, la voluntat és que durant la campanya, les botigues col·laboradores s’identificaran fàcilment gràcies a un distintiu decoratiu comú que contindrà missatges positius al voltant del que representen. N’ha parlat el seu creador i dissenyador, David Font.

Així, la voluntat dels comerços participants és subratllar l’essència del comerç local i l’impacte positiu en la comunitat de la qual formen part. A més, amb la iniciativa també es vol agrair la participació activa dels clients que fan possible que aquests negocis progressin. Per aquesta raó els clients podran gaudir d’una àmplia gamma d’activitats, promocions especials o sortejos de productes en els diferents comerços. Ho explica la gerent d’Oohxigen comerç i negoci de Palafrugell, Verònica Serralvo, que destaca que es vol fidelitzar el client sense haver d’aplicar descomptes.

Enguany a La ComerÇiada hi participen l’Associació de comerciants de Celrà, Girona Centre Eix Comercial, Els Petits Plaers de la Bisbal d’Empordà, l’Associació de comerciants d’Olot, Oohxigen comerç i negoci de Palafrugell, Fecotur Palamós, l’Associació d’Empresaris Roses-Cap de Creus, Sant Antoni Comerç de Sant Antoni de Calonge, l’Associació Guíxols comerç i turisme de Sant Feliu de Guíxols, la Federació d’Unió d’Empresaris de Salt i l’Associació de comerciants de Sarrià de Ter. En total, seran 565 negocis els que participaran en aquesta edició.

L’alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, ha destacat els reptes que té el comerç local actualment. El primer, explica el batlle, és la vitalitat que dona un bon comerç als municipis. A més, destaca la importància que hi hagi una col·laboració publicoprivada per treballar en el desenvolupament d’aquest comerç. També descriu la importància de l’especialització, la innovació i el tracte que donen aquests negocis, sense buscar competir amb grans companyies. Per això, recorda que des de les institucions públiques s’ha de donar suport a aquest comerç de proximitat.

El responsable de comerç de la FOEG, Albert Gómez, destaca la feina “poc reconeguda” que fan les associacions de comerciants i el comerç de proximitat. Apunta a la voluntat que La ComerÇiada “sigui l’inici” de la campanya de Nadal, “que cada cop comença més aviat”. Per això, destaca la importància la dualitat de promoció i comunicació que impulsen des de La ComerÇiada.

La directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda, Agnès Russiñol, ha destacat la feina feta per tirar endavant aquesta campanya. “Aquesta campanya il·lustra el comerç que som i alhora el comerç que volem ser”, afirma Agnès Russiñol.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Fila Indie 4×12 – Especial Nadal

TRACKLIST BLEACHERS – MERRY CHRISTMAS, PLEASE DON’T CALL PHOEBE BRIDGERS – CHRISTMAS SONG FLEET FOXES – WHITE WINTER HYMNAL HAIM – HALLELUJAH THE 1975...

Altres notícies