La Comissió Turística del Baix Empordà, formada pels regidors de Turisme dels municipis i el Consell Comarcal, s’ha reunit aquesta setmana telemàticament per aprovar el pla d’accions per al 2021. Entre els principals objectius que es plantegen per aquest any, destaca una reafirmació de l’aposta pel desplegament de la marca Empordà per aglutinar tota l’oferta turística del conjunt de la comarca sota els ítems de qualitat, sostenibilitat i accessibilitat.
Les accions continuaran sent conjuntes amb l’Alt Empordà per així posar en valor la riquesa del territori, els seus valors i tot el potencial que ofereix al visitant, des dels diversos vessants: cultural, de lleure, gastronòmica, esportiva o l’estrictament turística. La Comissió busca dirigir-se cap al visitant de proximitat, per mostrar-li tot el que pot oferir-li l’Empordà, els 104 municipis amb una gran oferta i molt diversificada.
Per aquesta raó, la Comissió vol reorientar l’activitat turística cap a un model més sostenible i responsable. També, busquen establir un marc permanent de col·laboració i de diàleg amb el sector privat, ja que és imprescindible per ajudar a millorar el model actual, i s’executaran diferents accions per fer-ho possible.
En aquest sentit, es continuarà amb el Pla d’Accessibilitat i s’amplia pel que fa als adherits, un pla pioner a escala de país que busca un turisme a l’abast de tothom i, al mateix temps, dona un toc diferenciat i de valor afegit a l’oferta del Baix Empordà.
Finalment, el vicepresident primer del Consell Comarcal i conseller de Turisme, Xavier Dilmé, assenyala que sector privat i administracions públiques han d’anar de la mà. De fet, ha afirmat que “aquesta és la voluntat, i per això crearem aquesta tercera branca de la Comissió Turística del Baix Empordà que aplegui en una taula els representants dels diferents sectors del turisme i el Consell.” A més, explica que actualment centraran les estratègies i actuacions en la marca EMPORDÀ.