El passat 16 d’abril el Diari de Girona deia que els Hospitals de Palamós i el Trueta eren líders en temps d’espera a Urgències, amb una mitjana de 62 minuts.
Fa pocs dies vaig llegir i em van comentar la bona evolució dels resultats del grau de satisfacció global -segons enquestes als usuaris- a l’ABC Palafrugell (2022: 7,67 de mitjana; 2023: 8,12 de mitjana); és a dir, una millora clara, tenint en compte que la mitjana de totes les ABS de Catalunya és de 7,72.
Entre un grup d’amics que, uns i altres, hem estat en algun moment atesos per especialistes o hem precisat operacions quirúrgiques i hospitalitzacions -tot a l’Hospital de Palamós-, coincidíem amb la molt bona atenció rebuda en tots els aspectes.
I és que, està ben clar, que els contrastos solen ser considerables i que solen donar peu a generalitzacions; sents a dir, per exemple, “L’atenció sanitària pública és un desastre”, o bé “És envejable el sistema sanitari que tenim”;… i altres contrastos en opinions d’aquesta mena: “això -a la privada- no passa; és tot molt i molt millor”; o bé “A la pública es treballa molt més en equip i coordinament; i això es nota”.
Trenquem potser aquesta tendència a generalitzar indiscriminadament. Els contrastos hi són i també els usuaris hi podem ajudar per tal que les coses millorin… Com? Llegeixo que a les enquestes que de manera fàcil ens permeten respondre-hi després de cada visita o intervenció sanitària pública, només un 12% dels usuaris hi sol respondre? Un altre contrast que també ens hi ha de fer pensar…