16.4 C
Pals
Dijous, 7 novembre 2024
- Publicitat -spot_img

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona reprèn la promoció turística als Estats Units

Vuit entitats i empreses turístiques gironines han participat en l'acció promocional i han reprès el contacte amb professionals especialitzats en la programació de viatges de luxe, viatges gurmet i viatges de grups selectes i d'incentiu

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha tornat a organitzar una acció promocional i comercial als Estats Units, l’Afterwork Costa Brava & Girona Pyrenees, amb l’objectiu d’incrementar l’afluència de turisme procedent de nord-americà a la Costa Brava després de la pandèmia.

Les ciutats de New Haven (Connecticut), Chicago i Miami acullen la delegació de representants turístics gironins en el marc d’una triple acció promocional que consisteix en una presentació de la destinació i de les empreses i entitats gironines participants, seguit d’un networking i d’un còctel de gastronomia catalana. L’esdeveniment compta amb la participació de Jordi Masquef, vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, i Cristina Gargallo, directora del Centre de Promoció Turístic de Catalunya als Estats Units.

Al cicle de trobades destaca la presència d’agències de viatges i programadors d’esdeveniments com European Sojourns, Arts & Leisure, Largay Travel, Traveland, Fine Wine & Gourmet Travel i Protocolo Tours, entre d’altres.

La representació gironina ha anat a càrrec del Camiral Golf & Wellness, Peralada Resort Hotel & Chateau, Park Hotel San Jorge by Escampa Hotels, Hotel Alàbriga & Home Suites, Hotel Santa Marta, Hostal de La Gavina, La Gastronòmica i Gastronomy Nature Experience, a més del Patronat de Turisme, que han generat oportunitats de negoci.

Aquesta acció està programada dins del Pla d’Accions 2023 de l’entitat i té per objectiu incrementar l’afluència de turisme procedent de nord-americà a la Costa Brava després de la pandèmia. Jordi Masquef, vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, manifesta en relació al mercat d’Estats Units: “el turisme nord-americà representa un mercat estratègic per la Costa Brava a raó del seu elevat poder adquisitiu, per contribuir a la desestacionalització i per consumir gran diversitat de productes i serveis de la destinació, especialment d’alta gamma”. El mercat nord-americà “creix exponencialment” i s’ha fet manifest el creixent l’interès pels viatges de mitjana i llarga distància tant en el sector d’oci com en el de negocis. Masquef conclou “les previsions de cara a la temporada del 2023 són positives”.

El turista nord-americà creix un 14 % a la Costa Brava en tres anys

L’any 2022, els turistes nord-americans van realitzar més de 80 milions de viatgers a l’estranger, un 19 % menys que al 2019, dels quals prop del 20 % van ser a Europa, valor similar a l’any 2019. Quant al perfil del turista, el nivell de renda i d’educació són determinants en els viatges internacionals de llarga distància. Aquests turistes són els que més viatges fan a l’exterior i major despesa generen.

L’any 2022, Catalunya va registrar 1.153.900 arribades de turistes nord-americans, un 23 % menys que l’any 2019, però com a dada remarcable es constata una ràpida recuperació del mercat des de la pandèmia que se situa en un 77 %. Val a dir que el 51 % del turistes visiten la destinació Catalana en temporada d’estiu i que duen a terme una estada mitjana de 5,7 dies. La despesa mitjana diària que duu a terme el turista procedent d’Estats Units és de 279 euros, molt superior a la despesa mitjana diària que duu a terme un altre turista estranger, que és de188 euros.

En el mateix exercici, la demarcació de Girona va rebre 71.232 turistes nord-americans, un 14 % més que l’any 2019, que van generar 175.513 pernoctacions als establiments d’allotjament turístic de la destinació, quasi un 10 % més que el 2019.  El turista nord-americà que visita la Costa Brava té especial interès per conèixer la cultura, la gastronomia i l’entorn a través d’experiències exclusives i escull majoritàriament allotjar-se en hotels de quatre i cinc estrelles.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

La Cambra de Comerç de Palamós impulsa un nou curs avançat d’intel·ligència artificial

La Cambra de Comerç de Palamós ha llançat un curs avançat d’intel·ligència artificial aplicada a l’emprenedoria, en format online i amb una durada de 30 hores. L’èxit d’aquesta iniciativa segueix la bona acollida dels cursos presencials d’IA d’aquest any.
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -