L’Ajuntament de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura ja té enllestida la transició cap a l’administració electrònica, que consisteix en la incorporació de tecnologies de la informació i les comunicacions a l’administració pública. Amb aquesta nova eina, el consistori cerca un contacte més pràctic amb el ciutadà i s’habilita un nou mitjà per a facilitar les comunicacions.
El programari el dota la Diputació de Girona, que permet una major senzillesa a l’hora de fer la feina per part dels treballadors locals i els permet treballar en xarxa i digitalitzar tots els documents necessaris.
L’Ajuntament ha tingut present la Llei 39/2015, que convida a les administracions a instaurar el procediment electrònic. Estan obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració les persones jurídiques, les entitats sense personalitat jurídica, els que exerceixin una activitat professional per la qual requereixi col·legiar-se, els representants d’una persona interessada a contactar amb l’Administració i els empleats de les Administracions per a fer la gestió dels tràmits.