Tot fent una ullada al twitter aquest diumenge, topo de sobte amb una foto al perfil d’Audible Espanya que em capta l’atenció. Una imatge de grup, a mode de presentació de temporada, d’estètica acurada, amb els directius d’Audible al centre i al seu voltant, ells i elles, personatges coneguts del cinema, dels mitjans, del periodisme, de les lletres. És l’univers d’aquest projecte, propietat d’Amazon, que acaba d’aterrar a l’Estat amb una àmplia oferta d’àudio llibres i podcast nadiu digital. No s’han estat de res, com preveia. I és que Amazon se suma a altres gegants globals, com Spotify, i a plataformes nascudes en l’univers del podcàsting, com Podimo, iVoox o Podium Podcast, que competeixen pel temps de les persones a qui ens agrada escoltar continguts sonors. Als Estats Units, la indústria del podcast mou molts diners. Aquí, més enllà d’alguns èxits concrets, la rendibilitat encara és incerta, però les inversions són rellevants i la competència, cada vegada més dura. Amb protagonisme per a grans marques que transcendeixen els límits territorials. Mentre xafardejo el catàleg d’Audible, diumenge tarda, m’adono que encara no he enllestit el comentari per a la ràdio. Potser aquest és l’escenari que anem dibuixant: colossos que es barallen i, alhora, petits mitjans com aquest. La ràdio de proximitat, que coneix el país que trepitja la seva gent, que genera comunitat i ofereix un servei de la mà d’uns continguts. Veurem. De moment, lligo quatre ratlles i em disposo a gravar, que demà és dilluns i això és pel Supermatí de Ràdio Capital.