Els Mossos d’Esquadra han detingut aquest dimarts a Palamós un home de 31 anys acusat d’estafar i robar 1.700 euros a un client de la seva botiga de telefonia clonant-li la targeta de crèdit.
Segons els Mossos, el passat 20 d’abril un home va anar a una botiga de reparació de mòbils i d’informàtica, situada al carrer Cervantes de Palamós. Hi va anar per reparar el seu telèfon que els acabava de comprar, i que no li funcionava.
Quan el client estava a la botiga, “diversos treballadors i el mateix propietari el van atabalar amb múltiples consultes i amb allaus de preguntes li van demanar molta documentació”, assegura la policia.
També li van demanar que els deixés la targeta del telèfon juntament amb la targeta de crèdit i el número d’identificació personal (PIN). Després de molta estona, gairebé dues hores, li van canviar el telèfon i el client va marxar.
L’endemà la víctima va anar a la seva entitat bancària a fer unes gestions i va descobrir que el dia anterior li havien retirat 1.500 euros des de diversos caixers automàtics. A més, dos dies després li van extreure 200 euros més.
La Unitat d’Investigació, que es va fer càrrec dels fets, va concloure que havien manipulat la targeta de crèdit darrera el taulell mentre atabalaven l’home i que, el mateix dia li havien retirat diners de forma presencial des d’un caixer automàtic situat a l’Avinguda Onze de Setembre de la població. Després li havien tret més diners fent ús de totes les seves dades amb la presumpta clonació de la targeta.
En data 18 de maig agents d’aquesta unitat, conjuntament amb la Unitat Regional de Policia Administrativa de la Regió Policial de Girona, van fer una inspecció al citat establiment, on van localitzar i detenir el propietari de la botiga com a presumpte responsable d’aquest delicte d’estafa.
El detingut, a qui no li consten antecedents, va quedar en llibertat després de declarar a la comissaria amb l’obligatorietat de presentar-se davant del jutge quan sigui citat.
Els mossos aconsellen estar sempre alerta i evitar les distraccions que tenen com a objectiu l’engany i l’argúcia per obtenir dades, objectes personals o bé les nostres pertinences tals com les llibretes bancàries o les targetes de crèdit, i sota cap concepte no s’ha de proporcionar mai el número secret a terceres persones.
Si s’és víctima o testimoni d’un fet delictiu, és rellevant denunciar-lo a la policia. Les nostres Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC) i el telèfon d’emergències 112, que és gratuït, donen resposta les 24 hores del dia els 365 dies de l’any.
La meva pregunta es si ja han clausurat el comerç ??