18 C
Pals
Dimecres, 23 abril 2025
- Publicitat -

“Millora vides, dona teixits”, la jornada per celebrar el Dia del Donant

Fa 4 anys es va implantar la donació de còrnies a l'Hospital de Palamós i Palamós Gent Gran.

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Avui dimecres 2 de juny se celebra el Dia del Donant 2021. Xavier Arrebola, director d’infermeria del SSIBE participarà a la jornada que El Banc de Sang i Teixits i l’OCATT han organitzat: “Millora vides, dona teixits”, que estarà dedicada a la donació i el trasplantament de teixits i compactarà amb la participació de professionals de diferents hospitals, i que es podrà seguir per streaming a través del canal de Youtube del Bang de Sant i Teixits  i pel Facebook Live de la pàgina de l’OCATT.

Fa 4 anys es va implantar la donació de còrnies a l’Hospital de Palamós i Palamós Gent Gran. Va ser un procés complex però molt enriquidor tant per als professionals que s’han format per al procediment tècnic d’extracció i de comunicació de males notícies a les famílies de pacients en final de vida.

Les còrnies ajudes a recuperar la visió a persones amb distròfies o edemes corneals; amb lesions a l’ull; amb infecció o rebuig a un trasplantament previ.

Tothom pot ser donant i té el dret de donar: no importa si tens o has tingut miopia, astigmatisme, hipermetropia, càncer o has estat operat de cataractes.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img
00:11:18

Clàudia Auladell: “Cal tenir una mica més de consciència quan observem els cetacis en el seu hàbitat”

L’associació de biòlegs marins NOA 18 Nusos ha alertat de la desaparició del dofí comú de la Costa Brava. Segons Clàudia Auladell, una de les integrants del col·lectiu, fa anys que aquest tipus de cetaci ja no s'observa a les aigües del Baix Empordà, tot i que abans era habitual veure’n.

Altres notícies