Eduard Prats és el creador del compte d’Instagram @unmosunglop. És un perfil en què fa recomanacions gastronòmiques de restaurants, fleques, bars, vinyes, botigues o fins i tot productores de patates. Això sí, tots aquests establiments tenen en comú una cosa: el producte “poc viatjat” i el bon tracte de la gent que hi ha al darrere. Eduard Prats ens ha visitat a l’estudi de Ràdio Capital per conversar sobre el seu projecte i sobre la importància de posar en valor els comerços locals.
Eduard Prats ha explicat que el que li agrada és entrar en una botiga i que li sàpiguen explicar d’on surten o venen els productes. Assegura que això no sol passar a les grans superfícies i que és el valor afegit dels locals de tota la vida. A més, un dels objectius del seu compte @unmosunglop és donar a conèixer les persones que hi ha darrere d’un restaurant o d’un producte en concret. “Coneixent la persona també coneixeràs molt millor el producte”, assegura.
https://www.instagram.com/p/CSqnc1ONdWo/?utm_source=ig_web_copy_link
El compte, que ara té més de 1.500 seguidors, és un hobby. Prats ha explicat que ell i Laia Camós ho va crear com una forma “deixar testimoni del tot el què anàvem provant i coneguent”. Ràpidament, però, també va veure que era una plataforma per “donar un cop de mà a petits productors, pagesos o comerços”.
I és que Eduard Prats també defensa que no cal ser “capritxosos” i voler productes importats de lluny, ja que “a l’Empordà segurament tenim més productes que enlloc”. I això és el que demostra amb el seu instagram. @unmosungrop, de fet, ja s’està convertint en una mena de guia gastronòmica, i és un recordatori de tots els productes i establiments de qualitat que podem trobar ben a prop de casa.
https://www.instagram.com/p/CWVKsATNjJt/