A data d’avui, al Baix Empordà, el Servei de teleassistència gestionat per Dipsalut ha realitzat 2.801 trucades de seguiment als 1.104 usuaris de la comarca. S’han atès 1.189 consultes relacionades amb la Covid-19 i s’han resolt 190 emergències
L’objectiu d’aquest Servei és detectar les possibles situacions de risc o d’emergència, com per exemple urgències mèdiques o la manca de cobertura de necessitats bàsiques, i aportar-hi una solució quan més aviat millor.
Segons cada situació, el Servei local de Teleassistència mobilitza els agents pertinents, per exemple el SEM per a les urgències relacionades amb el coronavirus, i també contacten amb els familiars de l’usuari.
Els professionals actuen de diverses maneres segons les necessitats. Poden donar consells de prevenció, resoldre dubtes o informar de la simptomatologia de la Covid-19. D’altra banda, es posen a disposició dels usuaris per ajudar-los en les necessitats materials urgents o per acompanyar-los emocionalment quan es troben en situacions que generen por, incertesa i soledat.