El Baix Empordà ha registrat tres víctimes mortals a les seves carreteres, fins al 30 de setembre, segons el Servei Català de Trànsit. Aquesta dada forma part del balanç general de 98 persones mortes a la xarxa viària interurbana de Catalunya, un 15% menys que el 2023, quan van morir 115 persones en accidents en el mateix període de temps. Si es compara amb el 2019, any de referència per a la sinistralitat, la disminució és del 28%, ja que aquell any van perdre la vida 136 persones. Pel que fa als ferits greus, aquest 2024 ha estat més complicat, ja que s’han registrat 620 persones greument afectades en accidents de trànsit, un increment del 9% respecte al 2023.
A escala catalana, la sinistralitat ha afectat especialment els col·lectius vulnerables, amb motoristes, ciclistes i vianants que representen el 46% de les víctimes mortals. Aquest 2024 han mort 37 motoristes, cinc vianants i tres ciclistes. Malgrat que aquestes dades mostren una millora respecte al 2023, amb una reducció de morts entre vianants i ciclistes, el nombre de motoristes morts segueix sent una preocupació, ja que aquests continuen representant un terç del total de víctimes, aproximadament un 38%.
Pel que fa a les vies més perilloses de Catalunya, la sinistralitat ha estat molt dispersa, però la carretera C-37 ha registrat sis víctimes mortals, seguida de l’Eix Transversal (C-25) i la C-32, amb cinc morts cadascuna. En contrast, l’AP-7 ha mostrat una notable millora, passant de nou víctimes el 2019 i onze el 2023 a només tres morts aquest any.
Les dades també reflecteixen una reducció de la sinistralitat en tres de les quatre demarcacions catalanes. Girona, amb 14 víctimes mortals, ha estat una de les demarcacions amb millor evolució, ja que ha reduït en set el nombre de morts respecte al mateix període del 2023. Les comarques de l’Alt i el Baix Empordà han estat les més afectades dins la demarcació gironina, amb quatre i tres víctimes mortals respectivament.
Pel que fa a la resta del territori, Barcelona és la demarcació amb més víctimes, amb 43 morts, tot i una reducció de quatre respecte a l’any anterior. Tarragona ha registrat 23 morts, set menys que el 2023, mentre que Lleida és l’única demarcació que ha vist augmentar la sinistralitat, amb 18 víctimes, una més que l’any passat.
Finalment, pel que fa als horaris dels accidents, un 47% de les víctimes mortals han perdut la vida durant la tarda, convertint aquesta franja en la més perillosa del dia. Els caps de setmana i festius també concentren la meitat dels accidents mortals, amb un total de 49 víctimes durant aquests dies.