15.6 C
Pals
Dijous, 21 novembre 2024
- Publicitat -spot_img

El castell de Púbol indaga en la personalitat enigmàtica de Gala a través de la seva col·lecció de moda

La mostra es podrà veure durant un any i consta de tres parts amb diferents models de Gala

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

La Fundació Gala – Salvador Dalí i La Roca Village han presentat el projecte expositiu, El Despertar del Mite: Gala Dalí, d’un any de durada que vol explorar la personalitat enigmàtica de Gala a través de la lent de la seva col·lecció de moda. La inauguració al públic es fa aquest dimarts 19 de març. La mostra redefineix el llegat de Gala amb les aportacions de la il·lustradora Carla Fuentes i el fotògraf Jordi Bernadó, entre altres. Això, representa un compromís compartit en donar suport a l’art, la moda, la creativitat i la comunitat.

La mostra ha estat comissariada per la coordinadora del Centre d’Estudis Dalinians, Bea Crespo, i la directora de continguts de La Roca Village, Noelia Collado, amb la direcció artística de la directora dels Museus Dalí, Montse Aguer. El projecte expositiu es desenvolupa en tres temporades de moda: la primera, titulada ‘Col·lecció Primavera-Estiu’ és la que es troba al castell de Púbol actualment; la segona temporada ‘Alta Costura’ es podrà veure a partir del mes de juny; i la tercera, ‘Col·lecció Tardor-Hivern’ es podrà veure a partir del mes d’octubre.

La primera de les mostres, la ‘Col·lecció Primavera-Estiu’, presenta vuit conjunts que Gala va portar i que van ser creats per dissenyadors com Givenchy, Pierre Cardin i Christian Dior. Els vestits mostren la personalitat camaleònica de Gala i com, a través de la moda, va manipular la seva identitat de manera artística i “escollint la imatge que volia transmetre”. La mostra també inclou un vestit amb un estampat dissenyat pel mateix Dalí, que recorda els efectes trompe-l’oeil del Castell de Púbol i que fa referència al Vestit de Llàgrimes, una col·laboració entre Dalí i Elsa Schiaparelli de 1938.

La protecció de les peces

Des de l’entitat admeten que el moment en què es decideix exposar peces d’indumentària, cal tenir en compte la seva conservació. El tèxtil és un material fràgil i el seu estat de conservació varia en funció de la seva naturalesa, la qualitat i l’ús que n’hagi fet la persona que l’ha lluït. Tots els vestits que es presenten en aquesta exposició han estat restaurats per les especialistes en materials tèxtils Carme Masdeu i Mari Luz Morata, sota la coordinació d’Elisenda Aragonès, conservadora-restauradora de la Fundació Dalí.

Són elles qui han portat a terme la tasca de mannequinage, és a dir, aquelles tècniques i precaucions que permeten donar volum a una peça sobre un maniquí, tot respectant la seva època i estil, així com també els estàndards museístics contemporanis. Pel que fa a les tasques de restauració, algunes peces han requerit la consolidació de les parts malmeses amb suports de seda i cosits fets amb punts de restauració. S’han confeccionat fundes protectores de cotó natural i s’han adaptat penjadors per a cada vestit.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

El reciclatge al Baix Empordà: radiografia per tipus de residus i municipis

El Baix Empordà presenta diferències significatives en el reciclatge de matèria orgànica, paper i cartró, vidre, envasos lleugers i residus voluminosos. Begur, Palafrugell i Albons lideren en diverses fraccions, mentre que municipis com La Bisbal d’Empordà destaquen en el reciclatge de paper i cartró. Encara queda marge per millorar en altres residus com tèxtils i olis vegetals.
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -