El nombre d’usuaris del Centre de Distribució d’Aliments (CDA) de Torroella de Montgrí s’ha incrementat d’un 20% arran de la crisi del coronavirus, segons informa el mateix consistori en un comunicat. La regidora d’Acció Social, Anna Bonada, ha explicat que ha estat un repunt motivat per famílies que fins ara no tenien problemes de subsistència alimentària i que han hagut de recórrer, per primer cop, a aquest servei assistencial de l’Ajuntament i Càritas. En concret, ha incrementat el volum d’atenció en 60 famílies i ara atén un total de 320 famílies. No obstant això, s’espera que la xifra s’incrementi notablement passada la temporada turística.
Les dificultats per poder donar resposta a aquesta demanda amb una bona part dels voluntaris confinats, en ser col·lectiu de risc, van poder superar-se durant el confinament gràcies al suport d’un grup de joves del municipi, a través de la Xarxa Solidària de Torroella-l’Estartit. Aquesta va ser una iniciativa gestionada per l’Assemblea de Joves de Torroella de Montgrí, i va tenir un paper molt actiu durant la crisi sanitària, especialment en els moments més durs del confinament.
Ara el centre es prepara per eventuals restriccions i per l’increment de famílies que es pot registrar durant la tardor, després d’una temporada d’estiu més que irregular. Per aquest motiu, des del servei es fa una crida per captar voluntaris i col·laboradors.
També a l’Estartit, arran del coronavirus, alguns membres de l’AMPA de l’Escola Portitxol i altres voluntaris del poble, van crear una plataforma per ajudar les famílies, amb infants, més vulnerables de l’Estartit i poder cobrir les seves necessitats pel que fa a roba, alimentació i material escolar. Van exposar el projecte a Serveis Socials, l’EMD, Creu Roja i Càritas, que van donar-hi suport. L’EMD de l’Estartit ha posat a disposició de la plataforma un espai per fer el repartiment de menjar, a l’antic consultori mèdic. Des d’aquí s’atén a pràcticament un centenar de famílies que ara no han de desplaçar-se al CDA de Torroella.
Per gestionar el repartiment a les famílies, les peticions d’ajuda es centralitzen a través de Serveis Socials, que coneixen aquestes famílies i determinen les seves necessitats. Pel setembre, la plataforma té previst ajudar les famílies amb una recollida de material escolar.