Oohxigen, l’associació de comerç i negocis de Palafrugell, s’ha sumat aquest cap de setmana, i per tercer any consecutiu, a la iniciativa Shop Local Day.
Aquesta campanya va arribar a Catalunya de la mà de Sofia Mateo i Nerea Fernández amb l’objectiu de revitalitzar el petit comerç local. La idea d’aquest projecte, de fet, prové de l’Small Business Saturday que es duu a terme als Estats Units.
El Shop Local Day, el dia del comerç local, és el tercer dissabte del mes de novembre i s’avança uns dies al Black Friday. En el cas de Palafrugell allargaran l’activitat fins diumenge, aprofitant que és dia de mercat setmanal.
En paraules de la seva presidenta, Susanna Casademont, “és una iniciativa que neix en contraposició al Black Friday o Ciber Monday, que reivindica els valors i l’impacte positiu que generem el comerç local tan econòmica com socialment”. Així doncs, l’acció té un doble objectiu: “conscienciar el consumidor sobre els efectes positius que té comprar al comerç de proximitat i que sigui un cap de setmana comercialment interessant per a les botigues”.
Més enllà dels descomptes per atraure clients, els comerços realitzaran sortejos, activitats i s’ompliran de globus i decoracions especials per cridar l’atenció dels consumidors.
A banda de les promocions comercials, des de l’associació s’han promogut diferents activitats com una flashmob que anirà a càrrec d’Ostwald Estudios amb la participació dels comerciants, o d’altres més pensades per a la mainada com la pintura de cares, amb Bàrbara Viñas. A més, s’instal·larà una carpa informativa amb bosses solidàries per la Marató de TV3, i es sortejarà també, a través d’Instagram, un val 20€ per gastar a qualsevol dels negocis participants.