El comerç de Palafrugell gaudeix de bona salut, però calen mesures per enfortir-lo i modernitzar-lo. Així ho constata l’anàlisi realitzat en el marc del projecte que impulsen l’Institut de Promoció Econòmica de Palafrugell (IPEP) i l’Associació de Comerciants de Palafrugell (ACOPA). L’Ajuntament, a través de l’IPEP, i l’ACOPA estan duent a terme un pla per a l’enfortiment del comerç urbà de Palafrugell. El projecte consta de dues fases: una primera d’anàlisi i diagnòstic i una segona en què es programaran i s’executaran accions concretes que resultin de l’observació prèvia. La primera etapa ha constat d’un treball de camp, desenvolupat entre els mesos de juny i agost. Constava de més de mig centenar d’enquestes a consumidors, tant palafrugellencs, com d’altres municipis empordanesos i segons residents, així com entrevistes a comerciants i sessions en grups de discussió. De l’anàlisi del material recollit se’n desprèn que el comerç de Palafrugell té una bona salut, pel nombre de persones que hi compren, i especialment el seu mercat. Els consumidors també valoren bé la imatge comercials de botigues i carrers.
El pla planteja que calen accions en tres àmbits. En primer lloc, impulsar el moviment associatiu, sobre la base d’un model de col·laboració públic – privat entre el comerç i l’Ajuntament. Segon, que s’implementin mesures de reactivació, enfortiment i modernització de l’activitat comercials, per donar més dinamisme als comerços i als carrers de la vila. I tercer, mesures perquè l’espai comercial urbà sigui més atractiu i agradable, perquè la gent s’hi passegi i, evidentment, compri o consumeixi més a gust. Acabada la fase de diagnòstic, ara l’IPEP i ACOPA treballen per definir de forma concreta les accions necessàries per desenvolupar aquest tres eixos d’intervenció.