El Consell Comarcal del Baix Empordà dona el tret de sortida a una nova Oficina Virtual Tributària que permet fer tràmits digitals de forma ràpida i eficaç. D’aquesta manera, es pretén facilitar la relació de la ciutadania amb l’administració comarcal. La plataforma, que ja està operativa, s’adreça a la ciutadania i entitats contribuents i suposa una renovació del model de gestió tributària i recaptatòria del Consell Comarcal.
La nova Oficinal Virtual Tributària permet consultar la informació tributària, així com gestionar telemàticament qualsevol tràmit o sol·licitud. Les gestions es poden fer a través del portal gestiotributaria.baixemporda.cat i algunes d’elles requereixen certificat digital, idCat, DNI o @Clave per accedir-hi. Tot i això, el servei presencial a les diferents oficines de recaptació i gestió repartides per diferents municipis del Baix Empordà continuarà oferint activitat presencial.
La iniciativa ha estat impulsada pel Consell Comarcal i l’empresa gtt, que ofereix una plataforma accessible i segura. A més, el personal de l’administració ha rebut una formació prèvia per acompanyar i guiar les persones usuàries de la nova plataforma.