Des del Servei d’Acollida s’ha obert un dispositiu d’atenció social per als treballadors temporers. Aquest servei estarà ubicat a la seu que Càritas té a Torroella de Montgrí (c/ Sant Genís, 6), tot i que estarà gestionat per Creu Roja. L’horari d’obertura serà de dilluns a dissabte de 19 a 21h i s’hi oferirà servei de dutxa, menjar, assessorament, etc. segons demanda. Així es va informar a la sessió del 30 de juliol al Centre Cívic d’Ullà, on també els tècnics de Salut van fer un recordatori de la situació actual pel que fa la COVID-19.
De la mateixa manera, seguint amb la línia d’actuacions dutes a terme la campanya passada, s’ha activat el grup de Whatsapp Business amb empresaris i capatassos de diverses explotacions del Baix Empordà amb l’objectiu que segueixi sent un canal de comunicació àgil a l’hora de distribuir informació, aclarir dubtes i enviar àudios, traduïts en diversos idiomes (àrab, amazic, fula, mandinga, romanès, sarahule) perquè la informació pugui arribar a tothom.
Aquestes actuacions formen part del Pla d’acció territorial per a l’atenció sanitària dels temporers que ha elaborat, per segon any consecutiu, el Departament de Salut en col·laboració amb els Serveis Territorials a Girona dels Departaments d’Empresa i Treball, Drets Socials, Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, l’EAP de Torroella de Montgrí (SSIBE), l’EAP de l’Escala (Fundació Salut Empordà), l’EAP de Roses-Castelló d’Empúries (ICS), el Consell Comarcal de l’Alt Empordà, el Consell Comarcal del Baix Empordà i els ajuntaments de la zona.