El Defensor del Ciutadà de Palafrugell, Bertrand Hallé, ha presentat aquest dimarts el seu informe al ple municipal. Feu-hi una ullada, el trobareu a la pàgina del Defensor del Ciutadà del lloc web palafrugell.cat. Bertrand Hallé tanca un període de 5 anys en què ha resolt 300 casos. I això, els que s’han registrat. Cal sumar-hi els comentaris, les converses, les consultes o els laments que li han arribat de forma més personal, de tu a tu, sense passar pel registre.
Excel·lent tasca del síndic de Palafrugell. I això que quan es va crear la figura del Defensor del Ciutadà, no tot era entusiasme. L’Administració és complexa i no tothom se sent còmode a l’hora d’afrontar el repte d’explicar-se, assumir responsabilitats i donar respostes. A l’altra banda, es podia pensar en una peça més de la burocràcia. La feina de Bertrand Hallé i de la tècnica Nuri Negra ha tombat les reticències.
Fa temps que us expliquem processos de participació ciutadana a nivell local. Ja està bé. Però hi ha un pas previ: atendre els requeriments dels ciutadans. En la seva intervenció al ple, en Bertrand Hallé reclamava rapidesa en la resposta i claredat en la comunicació. Fomentar la participació està bé. Donar una resposta clara, entenedora i completa quan els veïns la requereixen és un pas previ fonamental.
En principi, ens creiem que l’Administració local és la més propera. Però això cal demostrar-ho amb fets. Figures com la del Defensor del Ciutadà, institució imparcial i independent que té com a missió garantir el dret de les persones a una bona administració, hi ajuden. El Defensor fa la seva feina, però la resposta, i en definitiva, el repte de l’eficiència, és en mans de l’Administració.