13.1 C
Pals
Dissabte, 22 febrer 2025
- Publicitat -

El F’Estiu celebra la tercera edició amb Els Amics de les Arts, Elena Gadel i Marc Timón

Aquesta edició del festival proposa sis concerts als jardins del Castell de Calonge i a la Plaça d'Armes entre el 10 i el 19 d'agost

Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img

Calonge i Sant Antoni es prepara per celebrar del pròxim 10 al 18 d’agost el F’Estiu, que arriba a la tercera edició plenament consolidat com un festival de proximitat. Al festival s’hi preveuen sis concerts amb una gran varietat d’estils: Gili – Romaní Hot Jazz Cats; la Cobla Sant Jordi i La Principal del Llobregat; Gio Symphonia; Els Amics de les Arts; Elena Gadel; o Manu Guix & The Veterans.

El municipi, amb una gran tradició musical propiciada per la gran quantitat d’instrumentistes i compositors de la població, com ara Ricard Viladesau, Enric Vilà, Adrià Sardó o actualment Antoni Ros Marbà, vol continuar impulsant aquest festival, que té com a màxim objectiu projectar la música popular amb intèrprets de casa nostra i promoure nous espectacles de manera preferent.

El F’Estiu es manté fidel a una línia de programació musical que vol arribar a tots els públics. Enguany s’hi preveu organitzar sis concerts on la música més popular i propera serà la gran protagonista, amb diversitat de ritmes i estils, i on tindran cabuda el pop català, les sardanes, la cançó d’autor i el jazz, en un format proper, i actuacions en un espai emblemàtic, com és el castell de Calonge. Tal com explica el director artístic del festival, Francesc Sánchez Carcassés, els aforaments són bastant reduïts en comparació amb altres festivals de la zona.

L’alcalde de Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler, ha volgut remarcar la importància que té aquest festival per un municipi com és Calonge i Sant Antoni. A més, remarca que al municipi s’ha fet un salt de qualitat quan es parla de cultura durant els últims anys. Jordi Soler també ha recordat la gran varietat d’artistes i estils que proposa el F’Estiu.

El vicepresident segon i diputat en funcions de Cultura de la Diputació de Girona, Albert Piñeira ha destacat també la importància històrica i cultural de Calonge. Ha recordat, a més, que el F’Estiu va néixer just després de la pandèmia, “un moment difícil per la cultura”. Albert Piñeira afirma que aquest festival té la voluntat d’arribar a un públic divers i amb propostes per tots els públics, un aspecte que diferencia el F’Estiu d’altres propostes a la zona.

El cartell del F’Estiu

Tal com explicava el director artístic, Francesc Sánchez Carcassés, s’ha fet una clara aposta per la diversitat d’artistes i estils. Aquesta és una voluntat que s’ha volgut impulsar des de la primera edició. Per això, hi ha aquestes sis propostes que s’emmarquen en el Castell de Calonge.

El festival arrenca el dijous 10 d’agots amb Gili – Romaní Hot Jazz Cats, on el mític trompetista i director de la Locomotora Negra actuarà al F’ESTIU en una jazz session en la qual participaran diversos músics de jazz de primer nivell de Catalunya. El segon concert arriba l’11 d’agost amb la Cobla Sant Jordi i La Principal del Llobregat. Cal recordar que en l’edició passada del festival, el castell també va ser l’escenari de l’estrena de la primera sardana que porta el nom del municipi, “Calonge i Sant Antoni”, una composició de Marc Timón que van interpretar per primer cop la Cobla Sant Jordi i La Principal del Llobregat. Enguany, també està previst que s’estreni una nova composició.

Per tancar el cap de setmana, Gio Symphonia farà un viatge musical a través de la història del cinema i ens portarà a conèixer a fons les històries que amaguen les bandes sonores més reconegudes sota la direcció de Marc Timón. Un concert amb arranjaments fets a mida i per a música de cambra.

El segon cap de setmana de festival comença dijous 17 d’agost amb la presentació del nou treball de Els Amics de les Arts, ‘Allà on volia’. Elena Gadel actuarà el divendres 18 d’agost per presentar les noves cançons del seu treball discogràfic. Finalment, Manu Guix serà l’encarregat de tancar el festival el dissabte 19 d’agost. Aquest artista també presenta nou treball, ‘Moments’, amb el qual realitza una nova i espectacular gira arreu del territori. Un show totalment nou d’un dels artistes més populars i reconeguts del panorama musical, on es torna a acompanyar de tota la seva mítica banda, The Veterans.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Jordi Vayreda: “Els boscos que han patit sequera i les temperatures elevades fan que augmenti el risc d’incendi”

Les pluges de les últimes setmanes han ajudat a millorar el nivell dels embassaments, però la situació dels boscos continua sent preocupant. Després de més de tres anys amb precipitacions molt per sota de la mitjana, els experts alerten que els efectes de la sequera no es poden revertir en pocs mesos. "El 2024 ha estat un any més plujós, però els boscos necessiten molt més temps per recuperar-se", explica Jordi Vayreda, investigador del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF). Segons ell, "si aquest 2025 segueix plovent amb regularitat, potser començarem a veure una millora real en alguns ecosistemes".

Altres notícies