13.8 C
Pals
Divendres, 31 gener 2025
- Publicitat -

El Govern aprova l’avantprojecte de la llei de l’impost sobre emissions portuàries dels grans vaixells

La llei preveu tres casos d'exempció, per als vaixells que ofereixen serveis públics, els que es veuen obligats a atracar per raons de perill o força major, i aquells que realitzen activitats d'ajuda humanitària.

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Ahir, el Govern de la Generalitat va donar llum verda a l’avantprojecte de llei que regularà l’impost sobre emissions portuàries dels grans vaixells. Es tracta d’una iniciativa innovadora a Europa que té l’objectiu de disminuir les emissions dels creuers que fan escala en els ports de Catalunya, amb la finalitat de millorar la qualitat de l’aire. Les emissions d’òxids de nitrogen dels vaixells durant la seva estada al port són una font significativa de contaminació atmosfèrica, sumant-se a les emissions del transport terrestre i la indústria.

Aquest impost és de caràcter finalista, destinant els ingressos generats al Fons per a la Protecció de l’Ambient Atmosfèric. S’estima una recaptació anual d’aproximadament 7,5 milions d’euros, amb una taxa d’un euro per cada quilogram de gasos contaminants emesos pel vaixell.

Inicialment, el tribut s’aplicarà als creuers que facin escala en els ports de Barcelona, Tarragona i Palamós. En declaracions a Ràdio Palamós, l’alcalde de Palamós, Lluís Puig, va assegurar que l’impost no posarà en perill l’activitat econòmica associada als creuers.

 

La llei preveu tres casos d’exempció, per als vaixells que ofereixen serveis públics, els que es veuen obligats a atracar per raons de perill o força major, i aquells que duen a terme activitats d’ajuda humanitària. A més, s’estableixen dues reduccions, una per la connexió a la xarxa elèctrica del port i una altra per la provisió de tots els serveis del vaixell amb energia elèctrica subministrada íntegrament per una bateria interna.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Miquel Mir: “La incertesa sobre els dies de pesca i l’excés de tràmits burocràtics acaben impactant en el sector pesquer”

Fa uns dies el govern espanyol va demanar a la Unió Europea una reducció més gradual dels dies de pesca al Mediterrani per garantir la “seguretat” al sector. Però per saber com es troba el sector pesquer i com han impactat els canvis impulsats per la Unió Europea ens visita al Supermatí el patró major de la Confraria de Pescadors de Palamós, Miquel Mir.

Altres notícies