12.8 C
Pals
Dissabte, 21 desembre 2024
- Publicitat -

El MICFootball genera un impacte econòmic de 14,5 MEUR a les comarques gironines

Aquesta última edició, que va tenir lloc per Setmana Santa a quaranta municipis gironins, va tenir una audiència mitjana acumulada per televisió superior al milió d'espectadors

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

La 22a edició del MICFootball (MIC – Mediterranean International Cup), celebrada per Setmana Santa del 26 al 31 de març en quaranta municipis de les comarques gironines, va establir nous rècords. Per primera vegada en dues dècades, es van superar els 400 equips participants, els 8.000 jugadors i jugadores i els 1.000 partits disputats. Aquest fet s’ha traduït en un impacte econòmic de 14,5 milions d’euros per a la demarcació, segons un estudi presentat avui a la Diputació de Girona. L’informe l’ha encarregat la Diputació de Girona a través del Patronat de Turisme Costa Brava Girona i ha estat elaborat per Camaleonic Analytics.

Segons l’estudi, la major part de l’impacte econòmic (10.790.480 euros) prové de la despesa directa en pernoctacions, dietes i transport per part de l’organització, col·laboradors, patrocinadors i assistents al torneig, dividits entre residents i visitants de fora de Catalunya. Els 3.760.389 euros restants s’atribueixen als impactes mediàtics, generats tant en mitjans tradicionals com a les xarxes socials.

L’acte de presentació ha comptat amb la presència de Miquel Noguer, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Jordi Masquef, diputat i vicepresident primer del Patronat de Turisme; David Bellver, president de l’Agrupació Esportiva MICFootball, i Gerard Esteban, cofundador de Camaleonic Analytics.

Miquel Noguer ha destacat la importància del torneig per a la dinamització de l’economia local i la promoció internacional de la Costa Brava, afirmant que “l’aposta de la Diputació de Girona pel MIC ha estat sempre ferma i decidida, des dels seus inicis”. Per la seva banda, David Bellver ha expressat l’orgull per l’impacte generat i ha agraït la iniciativa de l’estudi, remarcant que aquests resultats els impulsen a seguir millorant el torneig.

L’estudi també ha destacat la repercussió televisiva del MICFootball, amb 42 emissions de partits que van aconseguir una audiència acumulada d’1.122.522 espectadors. A més, les xarxes socials van ampliar la difusió de la competició, arribant a sis milions de persones durant la setmana del torneig.

El MICFootball 2024 va reunir 412 equips de 39 països, amb futbolistes d’entre dotze i dinou anys dividits per categories. En paral·lel, es va disputar la desena edició del MICIntegra, enfocada a persones amb diversitat funcional, amb la participació de 18 equips.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Els comerciants del Baix Empordà es preparen per superar les xifres amb les vendes de Nadal

Les associacions de comerç impulsen activitats i sortejos per dinamitzar les compres en els dies previs a les festes.

Altres notícies