El nombre d’enoturistes creix un 70% a la Costa Brava. L’any passat es van registrar gairebé 400.000 enoturistes, dels quals més de 300.000 van visitar els vint-i-set cellers de la Ruta del Vi DO Empordà o van anar als cinc museus que en són membres.
Els mesos d’estiu van ser els de més afluència de visitants, coincidint amb la temporada turística alta a la Costa Brava. L’adhesió del Jaciment Arqueològic d’Empúries i del Conjunt Monumental de Sant Pere de Rodes han contribuït a augmentar de manera rellevant les visites als equipaments culturals de la Ruta del Vi DO Empordà, segons les dades obtingudes pel club de màrqueting de la mateixa ruta.
Aquestes xifres destaquen la importància dels cellers de la Ruta del Vi de la DO Empordà com a oferta complementària a la destinació, però també com un atractiu per als habitants de Catalunya duran tot l’any. De fet, el 62 % dels visitants provenen de Catalunya, i només el 38 % són turistes estrangers.
La Ruta del Vi DO Empordà aglutina un centenar d’empreses i entitats que treballen conjuntament per difondre l’enoturisme a la Costa Brava. El 2018, es prioritzarà la promoció de l’Empordà com a destinació enoturística als mercats prioritaris de Catalunya, els quals són la Gran Bretanya, Nord-amèrica i els Països Nòrdics. En aquest sentit, aquest mes de març a Londres es durà a terme una presentació-dinar sensorial, Tastemotion, en què es farà una representació escènica i enogastronòmica de la Costa Brava, mitjançant un mapping i un àpat, per a agències de viatge especialitzades i periodistes. Al mateix temps, la destinació es promocionarà al Copenhagen Food Festival, a la Fira Mercat de Mercats i a la Mostra de Vins i Caves de Catalunya, a Barcelona. A més a més, aquest 2018 se celebrarà la cinquena edició del Vivid, que durant el mes d’abril transforma l’Empordà en el centre principal de l’enoturisme a Catalunya.