17 C
Pals
Diumenge, 20 abril 2025
- Publicitat -

El Parc Natural dels Aiguamolls impulsa la reintroducció del capell d’aigua, una planta en perill crític d’extinció

El Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, amb el suport del CREAF i el Viver Tres Turons, ha iniciat la reintroducció del capell d’aigua, una espècie semi aquàtica en perill crític d’extinció a Catalunya. L’objectiu és augmentar les poblacions d’aquesta planta i reforçar la conservació d’altres espècies vegetals amenaçades al territori

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, amb el suport del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals i el Viver Tres Turons, ha començat la reintroducció del capell d’aigua. Aquesta planta semi aquàtica, en perill crític d’extinció, torna al parc en una iniciativa pionera. És la primera vegada que es fa una translocació d’aquesta espècie a la zona, on no hi havia poblacions naturals.

Les plantes s’han traslladat des del Viver Tres Turons, que treballa en la reproducció d’espècies amenaçades. La plantació s’ha fet en diferents punts dels Aiguamolls per testar condicions ambientals diverses. El parc, situat entre l’Albera i el Baix Ter, ofereix un hàbitat adequat per al creixement d’aquesta espècie, que viu en estanys, rius i zones humides d’aigua dolça.

L’objectiu del projecte és incrementar les poblacions d’aquesta planta a Catalunya, on en algunes zones només queden menys de tres exemplars naturals. Aquesta acció forma part d’un programa més ampli que busca conservar altres espècies vegetals amenaçades, com el jonc florit, l’Euphorbia palustris i el Plantago cornutii, amb plantacions previstes per a l’any vinent.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Més de 3.000 persones inauguren el festival Ítaca a l’Escala amb Ouineta, Ginestà i Goa Pop DJ’s

La tretzena edició del festival Ítaca ha començat amb força a l’Escala, on més de 3.000 persones han omplert la platja de Riells. L’acte inaugural, amb actuacions gratuïtes d’Ouineta, Ginestà i Goa Pop DJ’s, marca l’inici d’un cicle musical que culminarà amb l’Ítaca Sant Joan a l’Estartit, que ja ha venut gairebé totes les entrades.

Altres notícies