El Patronat de Turisme Costa Brava Girona descarta donar per “perduda” la temporada turística. En una entrevista al Supermatí de Ràdio Capital, Jaume Dulsat, vicepresident de l’entitat, afirma que, “malgrat la incertesa que hi ha ara mateix”, treballen en un escenari on es pugui “recuperar una certa normalitat a mitjans de juny”. Per això, confien que els mesos d’agost, setembre i octubre poden ser “bons”. L’escoltem:
Sí que dona per “amortitzat” el mes d’abril i la campanya de Setmana Santa, però des del Patronat creuen que els mesos de la tardor poden donar “bons resultats”, perquè molts dels actes previstos s’han reprogramat en aquelles dates.
Dulsat també admet que centraran els esforços en el “turisme de proximitat”, i per això invertiran 250.000 euros en una campanya “extraordinària” per atraure el públic del sud de França i d’altres punts de Catalunya i Espanya. El vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona no vol fer pronòstics de la resposta que es donarà des del mercat internacional, ja que “la situació és diferent a cada país” i, en un context com l’actual, “com més llarg és un viatge, més por hi ha”. Precisament, “per generar seguretat”, demana “treballar conjuntament tots els actors implicats per generar protocols que garanteixin que s’adopten les mesures sanitàries necessàries”.
En relació a la situació de moltes de les empreses del sector turístic, que s’han vist obligades a presentar Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació, Dulsat assevera que l’objectiu és “ajudar-los i salvar-los”. Preguntat per la feina que es pot fer des del Patronat o des d’instàncies com la Diputació de Girona, el vicepresident confirma que ja han impulsat una condonació de les quotes dels establiments que formaven part dels clubs de producte. També detalla que, des de la Diputació, es podrien donar ajuts als gremis i permetre als ajuntaments obrir les línies de crèdit per tal que les entitats locals puguin donar ajudes directament als establiments.
Recupera l’entrevista sencera aquí: