El Patronat de Turisme Costa Brava Girona, el Patronat de Turisme de l’Emilia Romagna, a Itàlia, i la ciutat de Graz, a Àustria, han unit forces per a promocionar-se com a destinacions turístiques amb l’acció EuroCultureTrip, on un grup de 4 creadors de contingut digital han viscut l’experiència de visitar aquestes destinacions.
Els visitants han participat a l’experiència han estat la belga Frédérique Henrottin, de yummy-planet.com; la irlandesa Janet Newenham, de journalistontherun.com; l’alemanya Nina Soentgerath, de reisehappen.de, i el videobloguer italià Emiliano Bechi Gabrielli, de emisevenmedia.com. Van ser escollits per criteris de qualitat en els seus continguts, especialment que fossin tant en blog, com imatges i vídeos, així com també en el grau de fidelitat i lligam amb els seus seguidors.
L’experiència va començar a l’Emilia Romagna i va continuar a la Costa Brava i Girona, on van visitar Lloret, el castell de Púbol, La Bisbal i Girona entre d’altres destinacions. No només visitaven un espai, sinó que en vivien l’experiència, ja sigui cultural o gastronòmica. Els visitants van poder fer ceràmica amb les seves mans, conèixer Girona a través de la seva gastronomia, veure i viure un castell amb els Marrecs de Salt o aprendre la cuina tradicional catalana de la mà de les àvies de Sils. Una experiència que es pot veure a través del hashtag #euroculturetrip a Instagram i que es podrà anar llegint als blogs i webs dels participants.
No és la primera vegada que es fa una acció conjunta com aquesta. El 2016 es va dur a terme l’Euro Food Trip, conjuntament amb l’Emilia Romagna. Gràcies a aquesta acció, el Patronat va guanyar el prestigiós premi World Travel Award 2017 com a millor campanya de màrqueting a Europa. Gemma Suñer, responsable de màrqueting del patronat, declarava que la intenció actual és seguir en aquesta línia. Amb aquestes accions «deixem de competir per cooperar, i així assolim millors objectius a llarg termini»