8.1 C
Pals
Dijous, 14 novembre 2024
- Publicitat -spot_img

El PDeCAT de Sant Feliu de Guíxols presenta al·legacions al projecte per reurbanitzar el Carrer de Girona

El grup municipal considera que la secció del carrer per remodelar que proposa el consistori no és l'adeqüada

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

El grup municipal del PDeCAT de Sant Feliu de Guíxols ha presentat al·legacions al projecte de remodelació del Carrer de Girona perquè considera que “la secció escollida per reurbanitzar no és l’adeqüada”.

El Carrer de Girona és una via molt transitada, ja sigui per vehicles o vianants, i és el principal carrer que vertebra el trànsit des de la part alta a la part baixa de la ciutat. Les voreres i la calçada estan molt deteriorades i necessiten aquesta renovació de forma urgent. A més, però, també caldrà refer la major part de xarxes de serveis per tal que els ciutadans puguin fer-ne ús.

El PDeCAT de Sant Feliu de Guíxols comparteix la necessitat de fer obres en aquest carrer, però no veu amb bons ulls el projecte de l’actual Ajuntament. “El projecte preveu un vial a la mateixa alçada per a vianants i vehicles, amb una vorera de 80 cm totalment desprotegida, un vial central molt just per a camions de bombers i serveis i una altra vorera de 120 cm protegida amb una rengla de pilones”, diuen des del PDeCAT en un comunicat. Amb aquesta imatge escenifiquen quina és la proposta del consistori:

Proposta del consistori de Sant Feliu de Guíxols / Grup Municipal PDeCAT

El grup municipal argumenta que amb aquest projecte el perill pels vianants persisteix. “És evident que a la vorera esquerra el vianant queda desprotegit i els vehicles com camions i furgonetes envairan la vorera que està al mateix nivell”. És a dir, no volen voreres baixes, sinó més altes per tal de prioritzar la seguretat dels veïns i veïnes i per poder canalitzar millor l’aigua en cas de pluja.

Les al·legacions presentades pel PDeCAT per tal que es modifiqui el projecte són les de “deixar una secció amb un vial central de 360 cm i 2 voreres laterals més altes d’una amplada de 100 cm. I per tal de facilitar l’accessibilitat a tothom i ajudar a reduir la velocitat dels vehicles, les cruïlles s’haurien de fer al mateix nivell que les voreres”, afirmen. De manera que la seva proposta quedaria així:

Proposta del PDeCAT / Grup Municipal PDeCAT

PROCÉS DE PARTICIPACIÓ

Des del PDeCAT s’ha demanat al consistori obrir un procés de participació ciutadana perquè els veïns i veïnes puguin opinar sobre el projecte i les al·legacions presentades pel grup municipal. Argumenten que “al tractar-se d’una via molt important i que tindrà afectacions directes a la circulació dels ciutadans de Sant Feliu de Guíxols, aquests han d’expressar la seva opinió sobre aquesta futura remodelació”.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Fila Indie 4×07 – 13 novembre 2024

TRACKLIST THE WOMBATS – SORRY I’M LATE, I DIDN’T WANT TO COME CLAIRO – LOVE SONGS SAYA GRAY – SHELL (OF A...
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -