Personalitza les Preferències de Consentiment

Utilitzem cookies per ajudar-te a navegar eficientment i realitzar certes funcions. Trobaràs informació detallada sobre totes les cookies en cada categoria de consentiment a continuació.

Les cookies que es classifiquen com a "Necessàries" s'emmagatzemen al teu navegador ja que són essencials per habilitar les funcionalitats bàsiques del lloc.

També utilitzem cookies de tercers que ens ajuden a analitzar com utilitzes aquest lloc web, emmagatzemar les teves preferències i proporcionar el contingut i els anuncis rellevants per a tu. Aquestes cookies només s'emmagatzemaran al teu navegador amb el teu consentiment previ.

Pots triar activar o desactivar algunes o totes aquestes cookies, però desactivar algunes d'elles pot afectar la teva experiència de navegació.

Sempre actiu

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No hi ha cookies per mostrar

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No hi ha cookies per mostrar

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No hi ha cookies per mostrar

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No hi ha cookies per mostrar

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No hi ha cookies per mostrar

11.4 C
Pals
Dimarts, 8 abril 2025
- Publicitat -

El personal d’ambulàncies a Girona denuncia el “mal estat” dels vehicles que “circulen amb 550.000 quilòmetres”

També critiquen la "manca de personal" que els "obliga a fer hores extres" a l'estiu per cobrir la Costa Brava

Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img

El personal d’ambulàncies a Girona denuncia el “mal estat” dels vehicles que “circulen amb 550.000 quilòmetres de mitjana”. El secretari general del transport sanitari de CCOO a Girona, Ivan Codinach, detalla que això passa perquè “es compren al principi de la licitació i no es canvien” i assegura que provoca “una roda d’entrada i sortida d’ambulàncies als tallers”. A més, el sector també critica la “manca de personal” que els “obliga a fer hores extres” per cobrir, sobretot a l’estiu, l’augment de població a la Costa Brava. De la mateixa manera, reclamen a l’empresa concessionària (Transport Sanitari de Catalunya) que els aboni els “prop de mil euros” que asseguren deu als gairebé 600 treballadors de l’àrea de Girona.

Els treballadors del transport sanitari privat de Girona denuncien que treballen a la demarcació amb ambulàncies “deteriorades” que acumulen “entre 400.000 i 700.000 quilòmetres”. El secretari general del transport sanitari de CCOO a Girona, Ivan Codinach, explica que “poden circular perquè passen la ITV”, però critica que el seu estat els “limita” perquè provoca que els vehicles “hagin d’entrar recurrentment al taller per avaries” deixant-los fora de servei.

Reproductor d'àudio

Codinach també sosté que els quilòmetres rodats que acumulen les ambulàncies “afecten la comoditat del pacient, amb lliteres i bancades fetes malbé” i a la seva seguretat. Segons explica, han arribat a donar-se casos en què “s’han filtrat fums del motor a la cabina de conducció i a la de pacients” que podrien intoxicar-los.

Manca de personal

En paral·lel, el sector també denuncia el que considera una “manca de personal” i que atribueixen a les “males condicions laborals”. “Ens trobem amb una situació insòlita de falta de relleu pels que es jubilen”, assegura el secretari general del transport sanitari de CCOO a Girona. Codinach explica que al personal del transport sanitari privat se’ls assigna “la categoria mínima amb salari baix” i això, considera, provoca que “els treballadors nous no vegin projecció a l’empresa i apostin per altres sectors com Bombers o Mossos”.

Reproductor d'àudio

De fet, la del salari és una demanda que fa temps que s’arrossega des del sector. Els treballadors d’empreses concessionàries com Transport Sanitari de Catalunya (TSC) es queixen de les diferències laborals i salarials que pateixen respectes els treballadors públics del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).

Ara, els prop de 600 treballadors de TSC de l’àrea de Girona reclamen que l’empresa els pagui els prop de mil euros per cap que asseguren que els deuen des de fa gairebé mig any. “Tenim un conflicte pels impagaments de la nostra empres adjudicatària aquí a Girona”, denuncia Ivan Codinach, que insisteix a dir que “s’arriben a acords i mai acaben de complir”.

Reproductor d'àudio

Hores extres per cobrir la costa

A l’estiu, aquesta manca de personal que descriuen provoca que els treballadors de la resta de comarques s’hagin de desplaçar a la Costa Brava per poder donar cobertura a l’augment de població que pateix la zona de costa quan augmenten les temperatures. “Ens mouen de les bases habituals i ens posen a la costa per fer el reforç”, explica Codinach, que detalla que “aquestes hores extres estan al calendari i s’han de fer perquè no es poden cobrir per la manca de personal”.

Al personal del transport sanitari privat, fer aquesta cobertura els suposa “començar molt més d’hora per poder fer el desplaçament” des de la seva base habitual a la costa amb trajectes que poden superar l’hora de conducció. A més, també critiquen que aquesta cobertura els suposa “un desgast dels vehicles” propis pel que, critiquen, no cobren el quilometratge.

En relació amb una possible desatenció d’altres punts de les comarques de Girona durant l’estiu quan cal augmentar el personal a la costa, Codinach deixa clar que això no passa i que “totes les zones estan cobertes per igual”. Això sí, afirma que el personal va més cansat perquè “els treballadors suporten més càrrega”.

El secretari general del transport sanitari de CCOO a Girona alerta que, coincidint amb el final de l’estiu, “podríem trobar zones descobertes per unitats que no puguin treballar” a causa del cansament del personal sumat al desgast que acumulen els vehicles.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

L’Institut Català de Finances incrementa un 81% el finançament a les comarques gironines

L'Institut Català de Finances ha augmentat un 81% el finançament a les comarques gironines durant el 2024, mobilitzant 99,4 milions d'euros. Això ha beneficiat un 87% més d'empreses, amb l'indústria com el sector més finançat. La banca pública complementa el finançament privat i actua com a suport per a projectes estratègics i transformadors a la regió.

Altres notícies