L’acció es va presentar ahir al vespre a Cassà de la Selva en el marc d’una demostració de l’ofici de la pela del suro de la mà del pelador professional Eloi Madrià que es va poder seguir en directe des de l’Instagram de Carlos Aguila, fundador de Guardian of Wine i impulsor de la iniciativa solidària. L’empresària surera i representant d’AECORK, Alícia de Maria, de De Maria Taps, va explicar en el directe la col·laboració del sector.
“Enoturismo Para Sanitarios”
“Enoturismo para Sanitarios” és una iniciativa sense ànim de lucre sorgida per homenatjar l’esforç del col·lectiu sanitari en la seva lluita contra la covid-19. L’acció, que compta amb la col·laboració de més de 250 cellers i consells reguladors d’arreu d’Espanya, els convida a gaudir d’experiències enoturístiques un cop s’assoleixi la normalitat per agrair-los la seva entrega. Actualment ja hi ha inscrits 8.500 sanitaris més acompanyants i s’han programat prop de 20.000 visites.
El sector surer, al costat dels cellers
El sector surer ha estat històricament al costat del sector del vi i del cava. En aquests moments tan excepcionals no podia ser diferent i per aquest motiu s’han elaborat els 2.500 clauers commemoratius, que volen ser un reconeixement a l’esforç desinteressat del sector vitivinícola, que regala aquestes experiències de manera altruista. La participació del sector surer a la campanya ha estat impulsada per l’Associació d’Empresaris Surers de Catalunya (AECORK), ASECOR Clúster del Corcho i l’Ajuntament de Palafrugell i compta amb la col·laboració com a media partners de RETECORK – Xarxa Europea de Territoris Surers i la Fundació Institut Català del Suro.