13.1 C
Pals
Dissabte, 22 febrer 2025
- Publicitat -

El Suprem rebutja tots els recursos contra l’indult de Dolors Bassa

La sala contenciosa-administrativa estima les al·legacions formulades per l'Advocacia de l'Estat

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Tribunal Suprem ha rebutjat tots els recursos presentats contra l’indult concedit pel govern espanyol a Dolors Bassa i la resta de líders independentistes condemnats per la causa de l’1-O.

La secció cinquena de la sala contenciosa-administrativa ha decidit per majoria estimar les al·legacions prèvies formulades per l’Advocacia de l’Estat i conclou que “en tots i cadascun dels recursos interposats” hi ha “manca de legitimació activa”.

El Suprem ha descartat la legitimació del PP, de Vox així com dels dirigents de Cs Inés Arrimadas, Carlos Carrizosa i José María Espejo-Saavedra.

També rebutja els recursos dels diputats i exdiputats del PPC Alejandro Fernández, Santiago Rodríguez, Andrea Levy, Juan Bautista Milian i Lorena Roldán i de l’exdelegat del govern espanyol a Catalunya Enric Millo.

La sala contenciosa-administrativa tampoc accepta la legitimació de l’associació Pro Patrimonium Sijena y Jerusalén i de Convivència Cívica Catalana.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Jordi Vayreda: “Els boscos que han patit sequera i les temperatures elevades fan que augmenti el risc d’incendi”

Les pluges de les últimes setmanes han ajudat a millorar el nivell dels embassaments, però la situació dels boscos continua sent preocupant. Després de més de tres anys amb precipitacions molt per sota de la mitjana, els experts alerten que els efectes de la sequera no es poden revertir en pocs mesos. "El 2024 ha estat un any més plujós, però els boscos necessiten molt més temps per recuperar-se", explica Jordi Vayreda, investigador del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF). Segons ell, "si aquest 2025 segueix plovent amb regularitat, potser començarem a veure una millora real en alguns ecosistemes".

Altres notícies