11.5 C
Pals
Dimarts, 29 abril 2025
- Publicitat -

Cel variable i calor moderada

Albert Aparicio
Albert Aparicio
Graduat en Física i Màster en Meteorologia. Observador meteorològic de la XOM (meteocat) a Palafrugell.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Darrer dia de mes amb estat de cel variable. Tindrem estones de sol, però aquest quedarà per moments mig tapat per la presència d’intervals de núvols i el creixement d’algunes nuvolades de tarda cap a l’interior.

La temperatura mínima s’ha situat al voltant de 17 ºC al Baix Empordà i la màxima quedarà avui una mica més baixa fins a 28 ºC.  L’estat de la mar força tranquil al matí, marejol onades màximes inferiors a mig metre i al final de la tarda mar entre marejol i maror amb vent de Gregal, encara que a diferència d’ahir aquest vent serà menys intens i no arribarà als 50 km/h.

Demà temperatura amb pocs canvis, però entra Tramuntana de força entre feble i moderada i pel cap de setmana l’ambient serà més calorós superant els 32 de màxima de cara a diumenge.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

El país es queda a les fosques

Aquest 28 d’abril de 2025, tota la península Ibèrica ha patit una apagada elèctrica sense precedents, afectant milions de persones. Al Baix Empordà, municipis com Palamós, Platja d’Aro i Palafrugell han activat protocols d’emergència per garantir serveis bàsics. A Catalunya, a les 21:00 s'havien recuperat el 41% del subministrament a la tarda. La causa principal sembla haver estatla desconnexió de la xarxa elèctrica europea, generant un desequilibri crític.​

Altres notícies