/
RSS Feed
Si els establiments segueixen tancats fins l’agost, les pèrdues del sector turístic gironí i a la Costa Brava podria ser d’un 70%. Així ho va informar la degana de la Facultat de Ciències Econòmiques de la UdG, Anna Garriga, a la taula de l’Agència Catalana de Turisme, segons han informat diversos mitjans. Garriga va assegurar que avui ja tenen unes pèrdues del 12% sobre el PIB. Per ajudar a pal·liar això, l’ACT està treballant per crear un certificat que distingeixi els establiments “lliures de COVID-19” per poder recuperar els visitants i la seva confiança. Així doncs, amb aquest certificat es vol reconèixer que l’establiment ha aplicat controls sanitaris i ha pres mesures de desinfecció addicionals, a més a més d’haver format el seu personal, de de manera que es garanteix que no es podria produir cap contagi pel coronavirus. Així ho ha informat El director de l’Agència Catalana de Turisme, David Font.
Garriga a més creu que encara “hi ha marge per augmentar la rendibilitat” ja que els preus dels allotjaments de la Costa Brava ´son els que menys han crescut a Catalunya en els últims deu anys.
També han avançat des de la Diputació que faran campanyes de promoció extraordinàries sobre el territori gironí. Segons Miquel Noguer, a partir de l’octubre es faran accions promocionals a Madrid, però es volen avançar per tenir turisme aquest estiu a la Costa Brava. També es vol fer un acampanya al sud de França.
Genís Roca, expert en transformació digital, va proposar crear una marca que englobi sostenabilitat, seguretat i sanitat perquè els turistes associïn la Costa Brava com un lloc “segur i sa”, segons han informat els diversos mitjans. També va concretar que la marca hauria de ser separada de la marca espanyola per no relacionar les estadístiques de contagi i mortalitat que ha provocat el coronavirus en tot l’Estat.
- Publicitat -