11.4 C
Pals
Dissabte, 21 desembre 2024
- Publicitat -

El viatge sobre Gala acaba amb la tercera exposició dedicada a la ‘Col·lecció tardor-hivern’

La tercera temporada de la col·laboració entre la Fundació Gala-Salvador Dalí i La Roca Village, que es podrà visitar fins al 6 de gener de 2025

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img

Ja es pot visitar la tercera i última temporada de l’exposició “El despertar del mite: Gala Dalí” al Castell Gala Dalí de Púbol. Aquesta exposició, que porta el títol “Col·lecció tardor-hivern”, és el resultat de la col·laboració entre la Fundació Gala-Salvador Dalí i La Roca Village. Després de dues temporades prèvies, aquest darrer capítol conclou un recorregut per la vida i la identitat de Gala Dalí, una dona poderosa i creativa, que utilitzava la moda com a eina per expressar la seva personalitat.

Aquesta última temporada és particularment especial, ja que la majoria de les peces exposades no havien estat mai mostrades al públic. Els vuit conjunts exposats ofereixen una mirada íntima i detallada al trajecte vital de Gala i a la seva passió per la moda. La seva manera d’entendre la moda era eclèctica i audaç, un reflex de la seva vida marcada pel nomadisme entre ciutats com París, Nova York, Cadaqués i Itàlia. Gala era conscient del poder de la seva imatge i feia de la moda el seu llenguatge creatiu més directe, escollint personalment què portar per representar la figura que desitjava mostrar al món.

El projecte expositiu va més enllà de la simple exposició de peces de roba. La col·laboració amb talents contemporanis com la pintora Carla Fuentes i el fotògraf Jordi Bernadó busca reinterpretar el llegat de Gala des d’una perspectiva moderna, connectant la seva imatge amb les noves generacions. Tant la Fundació Dalí com La Roca Village consideren la moda, l’art i la creativitat com a eines de transformació social, essencials per cohesionar la comunitat i reforçar el sentiment de pertinença.

L’exposició també compta amb la col·laboració d’artesans locals, que han creat una línia de productes inspirats en Gala i el seu vestuari, com les peces de ceràmica de la dissenyadora Caterina Roma. Aquests productes estan disponibles a la botiga del Castell de Púbol i a “House of Gala”, un espai especial a La Roca Village.

L’exposició també ofereix models 3D dels vestits de Gala, que permeten visualitzar les peces des de diferents perspectives. Aquestes representacions es poden trobar a la web de la Fundació Dalí, a l’aplicació dels Museus Dalí, i al perfil d’Instagram, oferint una experiència immersiva per al públic.

Una icona de la moda

Un dels aspectes més fascinants de l’exposició és la relació de Gala amb la seva imatge mediàtica. A través de la moda, Gala controlava completament com volia ser percebuda, escollint quina indumentària portar per esdeveniments importants. Per exemple, durant el seu primer viatge a Nova York el 1934, Gala i Salvador Dalí van utilitzar la passarel·la del transatlàntic com un escenari per captar l’atenció mediàtica. Una estratègia en la qual Gala va adaptar a la seva imatge mediàtica (o alter ego públic), amb dissenys d’Arthur Falkenstein (etiqueta nord-americana favorita del cercle artístic) o Howard Greer (dissenyador de l’època daurada de Hollywood, que va firmar el vestit de núvia d’una joveníssima Gloria Vanderbilt). 

El Dique Flotante signa dissenys de gran distinció, com aquest vestit que Gala llueix a Nova York. Tant ella com Salvador Dalí, clients assidus de la firma, duien amb orgull dissenys d’El Dique Flotante més enllà de les nostres fronteres i posaven en relleu la qualitat i l’elegància de les seves creacions. 

A més, l’exposició inclou una selecció de dissenys emblemàtics dels anys 70, com el vestit d’alta costura de Michel Goma per a Lanvin, que connecta amb l’estil bohemi i hippy que Gala va adoptar en els darrers anys de la seva vida. Aquesta peça reflecteix perfectament la seva naturalesa lliure i no convencional, una dona que sempre va optar per trencar amb les normes establertes.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Els comerciants del Baix Empordà es preparen per superar les xifres amb les vendes de Nadal

Les associacions de comerç impulsen activitats i sortejos per dinamitzar les compres en els dies previs a les festes.

Altres notícies