9.5 C
Pals
Dissabte, 21 desembre 2024
- Publicitat -

Els càmpings de la Costa Brava són el principal allotjament turístic

Excloent les places registrades en habitatges d'ús turístic (HUT), els càmpings representen la modalitat d'allotjament turístic principal a la Costa Brava, amb gairebé 120.000 places, la qual cosa suposa el 57,5% de la seva oferta d'allotjament

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La Costa Brava lidera el turisme amb una oferta d’allotjament superior a les 200.000 places, segons l’últim informe de BIM Consultors sobre els càmpings a Catalunya. Segons El Punt Avui, aquest estudi busca avaluar l’impacte econòmic dels càmpings i la seva contribució a la societat. Excloent les places registrades en habitatges d’ús turístic (HUT), els càmpings representen la modalitat d’allotjament turístic principal a la Costa Brava, amb gairebé 120.000 places, la qual cosa suposa el 57,5% de la seva oferta d’allotjament.

La clau d’aquesta importància radica en la gran capacitat individual dels càmpings; 109 d’ells tenen una capacitat de 119.325 places, amb una mitjana de 1.094 places per establiment. A la Costa Brava, hi ha fins a 25 càmpings amb més de 1.000 places, incloent-hi els dos càmpings de Catalunya amb més capacitat (de 5.259 i 4.722 places, respectivament).

Pel que fa a la demanda, s’observa un creixement sostenible en la preferència pel càmping com a opció d’allotjament turístic. El mercat nacional va representar el 56% de la demanda el 2023, mentre que el mercat internacional va ser del 36%, i el turisme espanyol, del 8%.

L’informe també ressalta la transformació experimentada al llarg del litoral català, amb una clara aposta per una oferta qualitativa. Així, els allotjaments de la Costa Brava se situen predominantment en la màxima categoria del segment, amb 4.281 allotjaments de dues estrelles (3,60%), 37.824 de tres estrelles (31,70%) i 77.220 de quatre estrelles (64,70%).

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Els comerciants del Baix Empordà es preparen per superar les xifres amb les vendes de Nadal

Les associacions de comerç impulsen activitats i sortejos per dinamitzar les compres en els dies previs a les festes.

Altres notícies