12 C
Pals
Diumenge, 23 febrer 2025
- Publicitat -

Els carrers de Platja d’Aro seran els primers en pictoritzar-se per l’autisme

La iniciativa consisteix a posar pictogrames amb informació sobre establiments i serveis públics per tal d'integrar a persones amb autisme

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Una iniciativa de l’associació Viu l’Autisme per pictoritzar entorns urbans a Castell-Platja d’Aro ha esdevingut pioner, ja que és el primer municipi a Catalunya en acollir aquest tipus de projecte que busca integrar a persones amb autisme. Finançat per La Caixa i l’Ajuntament i sota el nom “Pictoritzo el meu municipi”, la iniciativa té com a objectiu adaptar l’entorn i contribuir en l’autonomia de les persones amb el trastorn de l’espectre autista (TEA). En concret, consisteix a col·locar imatges en forma de pictograma que donin informació sobre establiments i serveis públics a les persones amb autisme, les quals, en moltes ocasions, no han desenvolupat el llenguatge verbal i s’expressen a través de sistemes alternatius de comunicació, com són les imatges. Així doncs, el municipi haurà de posar una placa en cada punt de servei, així com als establiments, i després fer un seguiment de la implementació amb els propietaris.

La mateixa associació va fer una presentació del projecte aquest dimarts 30 de maig a l’Ajuntament amb presència de membres de l’equip de govern, representants de La Caixa i de l’Associació d’Empresaris del municipi. L’associació Viu l’Autisme és una entitat sense ànim de lucre de la província de Girona que va néixer el juliol del 2012 de la iniciativa d’un grup de pares i mares amb fills amb TEA. L’associació té la finalitat de promoure la inclusió de les persones amb el trastorn i les seves famílies per tal de garantir la igualtat de drets i oportunitats en tots els àmbits de la societat. En els propers dies l’associació presentarà el projecte de Pictoritzo el meu municipi a Girona.

D’altra banda, aquest es tracta d’un projecte pioner a Catalunya que ja funciona en països com els Estats Units o en alguns llocs de València. A més, l’objectiu del projecte és anar més enllà de l’àmbit municipal i aconseguir més col·laboració del sector privat.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

La pluja intenta aigualir el Carnaval de Pals, però les colles i la gent li planten cara

La Rua de la Disbauxa del carnaval de Pals va desafiar la pluja i va donar inici al Carnaval del Baix Empordà. Tot i el mal temps, les colles i el públic van mantenir l’esperit festiu. La festa va culminar al pavelló, amb la Colla Sense vàlvules, els Voltors i la Tustarrada com a guanyadores a millor carrossa, millor comparsa i millor colla d'animació. La polèmica sobre la seguretat dels desplaçaments segueix oberta.

Altres notícies